خبرگزاری کار ایران

کردستان عراق برای بار دوم به سنگاپور نفت صادر کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۴۹۲

ردیابی کشتیها نشان می دهد دو نفتکشی که احتمال می رود حامل نفت صادراتی اقلیم کردستان عراق باشند، به بازارهای آسیایی رسیده اند و به این ترتیب تعداد محموله های نفتی اقلیم کردستان عراق که به آسیا ارسال شده اند به چهار رسید.

تازه ترین تحولات مربوط به صادرات نفت اقلیم کردستان عراق نشان می دهد که دو نفتکش دیگر این منطقه، نفت خود را به سنگاپور تحویل داده اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، اطلاعات ردیابی کشتیها نشان می دهد دو نفتکشی که احتمال می رود حامل نفت صادراتی اقلیم کردستان عراق باشند، به بازارهای آسیایی رسیده اند و به این ترتیب تعداد محموله های نفتی اقلیم کردستان عراق که به آسیا ارسال شده اند به چهار رسید.

این محموله های نفتی نمایانگر بخشی از نفتی است که اقلیم کردستان عراق از پایانه جیهان ترکیه روانه بازارهای جهانی می کند. اقلیم کردستان عراق از ماه مه ٢٠١۴ میلادی و در واکنش به بغداد اقدام به صادرات مستقل نفت کرد. دولت مرکزی عراق ادعا می کند که یگانه مرجع تصمیم گیرنده در مورد منابع طبیعی کشور، بغداد است.

پایگاه اینترنتی مارین ترافیک، ارائه دهنده اطلاعات ردیابی کشتیها، نشان می دهد که نفتکشهای یونایتد امبلم و یونایتد داینامیک در حالی که در دو هفته گذشته به طور کامل پر بوده اند به آبهای سنگاپور وارد شده اند.

این نفتکشها در ابتدای ماه جاری میلادی(اکتبر ٢٠١۴) به شکل جداگانه در آبهای شرق سنگاپور دیده شدند. بر اساس اطلاعات ردیابی این نفتکشها، سرعت آنها کم شده و حجم بار آنها کاهش یافته که این نشان می دهد محموله آنها تحویل شده است. خریدار این محموله های نفتی هنوز مشخص نیست.

با وجود مخالفتهای بغداد، اقلیم کردستان عراق صادرات نفتی خود را افزایش داده تا ازا این راه بتواند استقلال مالی بیشتری به دست آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز