خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:

فاضلاب تهران تا ۵ سال آینده تکمیل می‌شود / ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه لازم داریم

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۲۱۴

برای تصفیه خانه جنوب تهران ۲۰۰ میلیون یورو فاینانس خارجی و برای دیگر طرح‌ها نیز ۱۷۵ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی تسهیلات دریافت کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خبر داد: ‌در صورت تامین اعتبار وعده می‌دهم که در سه تا پنج سال آینده سفره فاضلاب تهران را جمع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با تعرفه‌های کنونی نمی‌توان صنعت آب را اداره کرد چرا که قیمت تمام شده هر متر مکعب آب در تهران ۱۰۰۰تومان و نرخ دریافتی ۳۰۰ تومان است.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مشترکین قبض‌هایشان به مبلغ ۶۴۰۰ تومان به طور متوسط صادر می‌شود، افزود: در صورت تامین اعتبار می توانیم پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

پرورش تصریح کرد: ‌در صورت تامین اعتباری به میزان ۳۸۰ میلیارد تومان می توانیم ۱۵۰ میلیارد تومان را به پروژه رینگ تهران، ‌صد میلیارد تومان ماملو و ۳۰ میلیارد تومان را به پروژه تصفیه خانه فاضلاب پردیساختصاص دهیم.
وی با بیان اینکه تونلی که آب فراری لار را به آن برمی گرداند و تصفیه خانه شماره ۶ تهران با مشکل مالی مواجه است، خاطرنشان کرد: تعهد کرده ایم که ۷۰ حلقه چاه تا اواخر پاییز وارد مدار شوند که البته باید تامین مالی شوند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به قدیمی بودن ایستگاه‌های پمپاژ تهران گفت: این ایستگاه ها حدود ۵۰ سال عمر دارند و نمی‌توان آن‌ها را هوشمندسازی کرد.

پرورش با اشاره به اینکه حدود برای اجرای تاسیسات فاضلاب تهران ۲۰ هزار میلیارد تومات بودجه نیاز داریم افزود: نیمی از آن اجرا شده و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز برای تکمیل شبکه و تصفیه خانه فاضلاب‌ تهران نیاز است.

وی همچنین گفت: برای تصفیه خانه جنوب تهران ۲۰۰ میلیون یورو فاینانس خارجی و برای دیگر طرح‌ها نیز ۱۷۵ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی تسهیلات دریافت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ‌۹۰۰ هزار انشعاب فاضلاب باید ایجاد شود که باعثمی‌شود ۸۵۰ میلیون متر مکعب از شهر تهران پساب حاصل شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در سال جاری ۴۱ درصد منابع آبی تهران از طریق چاه‌ها تامین شده و در سال جاری ۳۵ حلقه چاه تجهیز و بهره برداری شده و ۸۰ حلقه چاه نیز بازسازی شده‌اند.

پرورش خاطرنشان کرد: در سال آبی جاری ۲۲۰ میلیون متر مکعب آب از طریق منابع زیرزمینی به دست آمده درحالی که در سال آبی۹۲،۱۱۹ میلیون متر مکعب و در سال آبی سال۹۱،۱۵۷ میلیون متر مکعب آب از طریق منابع آب‌های زیرزمینی تامین شده‌اند.
وی همچنین گفت: نسبت به برداشت‌های سال گذشته ۳۳ میلیون متر مکعب صرفه جویی داشته ایم که اگر انجام نمی‌شد ذخیره سد لتیان هفت میلیون متر مکعب بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز