خبرگزاری کار ایران

جمع آوری خط لوله قدیم ری - قوچک

کد خبر : ۲۰۵۶۵۳

به علت گسترش شهر تهران و قرار گرفتن خط لوله مذکور در محلهای مسکونی و پرتردد و همچنین قدمت آن و نیاز به فرآورده بیشتر در تأسیسات، شرکت به جایگزینی یک رشته خط لوله ۱۴ اینچ به طول ۵۱ کیلومتر در مسیر جدید و ایمن اقدام نمود.

خط لوله قدیم ۱۲ اینچ ری - قوچک در محدوده تأسیسات قوچک(از مراکز تابعه منطقه تهران) در حال جمع آوری است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران، رئیس واحد مهندسی خوردگی این منطقه گفت: خط لوله ۱۲ ری - قوچک به طول ۳۲ کیلومتر در سال ۱۳۵۰ از بافت غیرمسکونی آن زمان تهران عبور و سوخت مورد نیاز شرق و شمالشرق تهران را تأمین می‌نمود.

محمدحسین حسینی خو افزود: به علت گسترش شهر تهران و قرار گرفتن خط لوله مذکور در محلهای مسکونی و پرتردد و همچنین قدمت آن و نیاز به فرآورده بیشتر در تأسیسات، شرکت به جایگزینی یک رشته خط لوله ۱۴ اینچ به طول ۵۱ کیلومتر در مسیر جدید و ایمن اقدام نمود.

وی خاطرنشان کرد: این واحد با همکاری واحدهای تعمیرات خط و ترابری به جمع آوری بخش‌هایی از خطوط لوله مذکور و همچنین دو رشته خط لوله ۸ اینچ حدفاصل تأسیسات قوچک و انبار تهرانپارس(از رده خارج) اقدام نموده که تاکنون هریک از خطوط به طول ۵/۱ کیلومتر و در مجموع ۵/۴ کیلومتر از تأسیسات قوچک تا اتوبان شهید بابایی جمع آوری شده است.

حسینی خو در ادامه یادآور شد: تا آنجا که شرایط محیطی لوله اجازه اجرای عملیات خاکبرداری را بدهد، این منطقه نسبت به جمع آوری خطوط لوله مذکور و شیرهای متصل به آن اقدام خواهد کرد.

رئیس واحد مهندسی خوردگی این منطقه تصریح کرد: شناسایی مسیر عبور لوله، استعلام از متولیان تأسیسات همجوار، تخلیه لوله‌ها از مواد نفتی با رعایت تمام مسائل ایمنی، برشکاری، جمع آوری، بارگیری، انتقال و خاکریزی و برگرداندن محیط به حالت اولیه مراحل اجرایی عملیات مذکور می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز