خبرگزاری کار ایران

اوپک اعلام کرد؛

تولید نفت ایران در ماه آگوست ۱۴ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۰۳۹

تولید نفت ایران در ماه آگوست نسبت به ماه پیش از آن ۱۴ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز افزایش یافته و به ۲.۷۶۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

اوپک در جدیدترین گزارش خود خبر داد تولید نفت ایران در ماه آگوست ۱۴ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز افزایش یافته و به ۲.۷۶۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام(اوپک) تولید نفت ۱۲ کشور عضو این سازمان در ماه آگوست ۲۰۱۴(مرداد ۹۳) ۲۳۰ هزار و ۹۰۰ بشکه‌ای در روز افزایش یافته و به ۳۰.۳۴۷ میلیون بشکه در روز رسیده است.

کشورهای عضو اوپک در جولای امسال ۳۰ میلیون و ۱۱۷ هزار بشکه نفت در روز تولید کرده بودند.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ایران در ماه آگوست نسبت به ماه پیش از آن ۱۴ هزار و ۷۰۰ بشکه در روز افزایش یافته و به ۲.۷۶۹ میلیون بشکه در روز رسیده است.

تولید نفت عربستان در این ماه نسبت به ماه پیش از آن ۵۵ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز کاهش یافته و به ۹.۸۵۷ میلیون بشکه بشکه در روز رسیده است. عربستان در ماه جولای ۹.۹۱۲ میلیون بشکه نفت تولید کرده بود.

بر اساس این گزارش، از ۱۲ کشور عضو اوپک ۲ کشور عراق و عربستان با کاهش تولید مواجه شدند که به ترتیب ۶۳ هزار بشکه و ۵۵.۲ هزار بشکه کاهش تولید نفت داشتند.

بیشترین افزایش تولید به کشور لیبی باز می گردد که با افزایش ۱۱۲ هزار و ۷۰۰ بشکه نفت در روز ۵۳۸ هزار بشکه نفت در ماه آگوست تولید کرده است.

تولید نفت ۱۲ کشور عضو اوپک در ماه آگوست به این شرح است: الجزایر ۱.۱۸۹ میلیون بشکه در روز، آنگولا ۱.۷۴۹، اکوادر ۰.۵۴۳، ‌ایران ۲.۷۶۹، عراق ۲.۰۱۲، کویت ۲.۷۹۲، لیبی ۰.۵۳۸، نیجریه ۲.۰۰۸، ‌ قطر ۰.۷۴۵، عربستان ۹.۸۵۷، امارات ۲.۸۰۵ و ونزوئلا ۲.۳۴۱ میلیون بشکه در روز رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز