خبرگزاری کار ایران

وزیر انرژی فدراسیون روسیه؛

سعی می‌کنیم کیفیت همکاری‌ها را ارتقا بخشیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۱۶۲

ادعا می‌کنیم که کیفیت روابط بازرگانی و اقتصادی با ایران سطح جدیدی پیدا کرده است که این می‌تواند مقدمه برگزاری همایش ونمایشگاه و همچنین افزایش فعالیتهای تجاری دو کشور باشد.

وزیر انرژی فدراسیون روسیه گفت: درحال حاضر ادعا می‌کنیم که کیفیت روابط بازرگانی و اقتصادی با ایران سطح جدیدی پیدا کرده است که این می‌تواند مقدمه برگزاری همایش ونمایشگاه و همچنین افزایش فعالیتهای تجاری دو کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، الکساندر نواک، وزیر انرژی فدراسیون روسیه در سمینار هیات تجاری ایران و روسیه ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش گفت: برگزاری این اجلاس در فدراسیون روسیه هم مورد استقبال واقع شد به طوری که نمایندگان ۴۰ شرکت روسی در این اجلاس شرکت کردند.

وی با بیان اینکه اجلاس یاد شده تحول اساسی در روابط اقتصادی دو کشور ایران و روسیه است تصریح کرد: طبیعتا در دهه‌های اخیر ایران وروسیه علاقه‌مند بودند که ارتباطات با یکدیگر را تقویت کنند به طوری که پیک این ارتباطات از نیمه دوم قرن بیستم زمانی که کار‌شناسان زیادی از روسیه و اتحاد جماهیر شوروی در احداثنیروگاه‌ها و ذوب آهن اصفهان با ایران همکاری داشتند آغاز شد و همچنین باید گفت که نیروگاه بوشهر نیز در سپتامبر گذشته با همکاری کار‌شناسان روس انجام شد. ضمن اینکه ما در زمینه سیاستهای منطقه‌ای و بین المللی نیز به خصوص در زمینه کشورهای سوریه وعراق و دریای خزر نیز ارتباطات زیادی با هم داشته‌ایم.

نواک با بیان اینکه تفاهمات روسای جمهور دو کشور تضمین کننده خوبی برای کارهای اقتصادی آینده ایران و روسیه است، تصریح کرد: امکانات زیادی برای تقویت همکاری در زمینه برق، ‌گاز، نفت، نیروگاه اتمی، تجهیزات هواپیمایی، ذوب فلزات، ‌حمل و نقل و مخابرات وجود دارد و ما سعی می‌کنیم کیفیت همکاری‌ها را ارتقا بخشیم.

وزیر انرژی روسیه نیز ضمن صحه گذاشتن بر اظهارات همتای ایرانی‌اش مبنی اینکه سطح روابط تجاری باید به جای یک ونیم میلیارد دلار به ۱۰ برابر افزایش یابد، تاکید کرد: باید سعی کنیم تحریم‌ها در سطح روابط دو کشور تاثیر گذار نباشد.

وی نحوه پرداخت‌ها را مانعی جدی در روند اجرای پروژه‌ها دانست و گفت: امیدواریم هر چه زود‌تر مشکلات در این زمینه برطرف شود.

وی خاطر نشان کرد: درحال حاضر ادعا می‌کنیم که کیفیت روابط بازرگانی و اقتصادی با ایران سطح جدیدی پیدا کرده است که این می‌تواند مقدمه برگزاری همایش ونمایشگاه و همچنین افزایش فعالیتهای تجاری دو کشور باشد.

نواک تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله برای روابط امروز ما شناخت بیشتر نمایندگان دو کشور از یکدیگر و تسهیل در روابط‌ها است ود راین راستا تعداد زیادی از نمایندگان شرکتهای روسیه خدمات خود را به طرف ایرانی معرفی می‌کنند و بسیاری از آنهانیز تجربیات زیادی داشته و همچنین برخی در ایران نیز سابقه کار دارند.

وی خاطر نشان کرد: شرکتهای روسیه نه تنها در زمینه ارسال تجهیزات بلکه در زمینه انتقال و همچنین تولید مشترک تکنولوژی نیز تمایل به همکاری با ایران دارند.

وزیر انرژی روسیه ادامه داد: بسیاری از نمایندگان و تولید کنندگان روس علاقه‌مند هستند که در ارسال محصولات و اجرای تکنولوژی با ایران همکاری داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد که دو کشور بتوانند گرد وخاکی که گذشت زمان بر چهره‌ها نشانده را تکانده و چهره جدیدی از خود ارائه کنند.

نواک در خاتمه اعلام آمادگی کرد که در اجلاس بعدی در مسکو محصولات جدیدی از دو کشور ارائه شده و قراردادهای جدیدی به امضا برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز