خبرگزاری کار ایران

هدف تولید نفت از میدان حلفایه عراق کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۵۹

شرکت نفت میسان عراق از توافق با شرکت ملی نفت چین(سی ان پی سی) برای کاهش هدف نهایی تولید روزانه نفت از میدان حلفایه از ٥٣٥ هزار بشکه به ۴٠٠ هزار بشکه خبر داد.

هدف نهایی برای تولید روزانه نفت از میدان حلفایه عراق از ٥٣٥ هزار بشکه به ۴٠٠ هزار بشکه کاهش یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری اصوات العراق از میسان، شرکت نفت میسان عراق از توافق با شرکت ملی نفت چین(سی ان پی سی) برای کاهش هدف نهایی تولید روزانه نفت از میدان حلفایه از ٥٣٥ هزار بشکه به ۴٠٠ هزار بشکه خبر داد.

همچنین دو شرکت توافق کردند که زمان ثبات و پایداری تولید از میدان حلفایه به جای ٢٠ سال به ٣٠ سال افزایش یابد.

عراق در سال ٢٠١٠ میلادی قراردادی برای توسعه میدان حلفایه با یک کنسرسیوم بین المللی که شرکت سی ان پی سی ٣٧, ٥ درصد سهام این کنسرسیوم را در اختیار دارد، امضا کرد.

از سوی دیگر، وزارت نفت عراق اعلام کرد که راه اندازی فاز دوم این میدان نفتی با ظرفیت ١٠٠ هزار بشکه در روز، تولید نفت را به ٢٠٠ هزار بشکه در روز افزایش می دهد و بر افزایش صادرات نفت عراق تاثیر مثبتی خواهد داشت.

میدان نفتی حلفایه یکی از میدان اصلی نفت شرکت نفت میسان است که ذخایر آن ١۶ میلیارد بشکه برآورد شده است.
استان میسان با مرکزیت عماره در ٣٩٠ کیلومتری شهر بغداد و چند میدان نفتی با نامهای بازرگان، ابو عرب، فکه، هلفایا و مجنون در این منطقه واقع شده است.

شرکتهای توتال فرانسه و پتروناس مالزی نیز هر یک ١٨. ٧٥ درصد از سهام پروژه توسعه میدان نفتی هلفایا را در اختیار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز