خبرگزاری کار ایران

افزایش سهام بی پی و چینی ها در طرح توسعه میدان رمیله عراق

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۵۶

پس از امضای یک قرارداد بازنگری شده توسط هر دو شرکت بی پی انگلیس و سی ان پی سی چین برای توسعه میدان نفتی رمیله عراق، سهامهای هر دو شرکت یادشده در شرکت سرمایه گذاری مشترک تشکیل شده برای توسعه این میدان افزایش یافت.

سهم شرکت بی پی و شرکت ملی نفت چین(سی ان پی سی) در طرح توسعه میدان نفتی رمیله عراق افزایش یافت.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز از دبی، یک مقام ارشد نفتی عراق روز یکشنبه(١۶ شهریور) اعلام کرد: پس از امضای یک قرارداد بازنگری شده توسط هر دو شرکت بی پی انگلیس و سی ان پی سی چین برای توسعه میدان نفتی رمیله عراق، سهامهای هر دو شرکت یادشده در شرکت سرمایه گذاری مشترک تشکیل شده برای توسعه این میدان افزایش یافت.

شرکت بی پی و مفامهای عراقی روز پنجشنبه(١٣ شهریور ماه) اعلام کردند: بر اساس این قرارداد بازنگری شده، شرکت بی پی هدف تولید برنامه ریزی شده برای توسعه میدان بزرگ رمیله را از ٢, ٨٥ میلیون بشکه در روز به ٢. ١ میلیون بشکه در روز کاهش داده و مدت زمان این قرارداد را نیز تمدید کرده است.

بر اساس قرارداد اصلی، شرکت بی پی ٣٨ درصد سهام شرکت سرمایه گذاری مشترک توسعه میدان رمیله و شرکت سی ان پی سی ٣٧ درصد سهام این شرکت مشترک را در اختیار داشت و باقیمانده سهام نیز در اختیار سازمان دولتی بازاریابی نفت عراق بود.

ثامر قضبان، مشاور ارشد انرژی نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق گفت: بر اساس این قرارداد بازنگری و اصلاح شده که روز پنجشنبه امضا شد، سهم شرکتهای بی پی و سی ان پی سی در شرکت سرمایه گذاری مشترک طرح توسعه میدان رمیبه به ترتیب به ۴٧, ۶ درصد و ۴۶.۴ درصد افزایش، اما سهم عراق در این شرکت سرمایه گذاری به ۶ درصد کاهش یافت.

شرکتهای بی پی و سی ان پی سی برای اظهارنظر فوری در این باره در دسترس نبودند.

عراق پس از امضای یک سری توافقنامه های خدماتی با شرکتهای خارجی در سالهای ٢٠٠٩ و ٢٠١٠ برای توسعه میدانهای بزرگ نفتی خود در جنوب این کشور، هدف ظرفیت کلی تولید ١٢ میلیون بشکه در روز نفت را تا سال ٢٠٢٠ تعیین کرد.

شرکتهای نفتی خارجی فعال در عراق شامل شرکتهای بی پی(اپرتور میدان رمیله)، اکسون موبیل مسئول توسعه میدان قرنه غربی ١، شرکت انگلیسی - هلندی شل(اپراتور میدان مجنون) و شرکت روسی لوک اویل(اپراتور میدان قرنه غربی ٢) هستند.

ذخایر میدان نفتی رمیله ١٧ میلیارد بشکه برآورده شده است و هم اکنون روزانه حدود ١, ٣ تا ١. ۴ میلیون بشکه نفت تولید می کند و حدود نصف تولید یعنی ٣. ٢ میلیون بشکه در روز نفت عراق را به خود اختصاص داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز