خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در دیدار دبیرکل و اعضای خانه کارگر:

بیکاری منجر به بروز فساد، ناآرامی و التهابات اجتماعی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۶۲۳

عزم وزارت نفت ایجاد اشتغال است / امیدواریم فضای سیاسی کشور به مسیری نرود که اوضاع خراب شود چرا که در این صورت مستضعفین، کارگران وطبقات کم درآمد بیشترین آسیب را خواهند دید.

دبیر کل و اعضای خانه کارگر به مناسبت هفته دولت با بیژن نامدارزنگنه وزیر نفت دیدار کردند

به گزارش خبرنگار ایلنا، وزیر نفت در این دیدار ضمن ابراز نگرانی از وضعیت بیکاری در کشور گازرسانی به روستاها و شهرهای کوچک را گامی بزرگ در جهت رفاه مردم و تا حدی حل معضل بیکاری عنوان کرد.

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با بیان اینکه فضای عمومی کشور همیشه به نحوی است که ما طرف کارگران هستیم نه سرمایه دار گفت: البته سرمایه دار هم جای خودش را دارد اما جنس ما کارگری است و بنده نیز تمام عمر و شخصیتم جهادی بوده‌ام.

وی ابراز امیدواری کرد که بتواند در حوزه کاری خویش معضل بزرگ بیکاری را در کشور حل کرده و تا سال آینده تحرک بزرگی در اقتصاد کشور ایجاد شود.

زنگنه با بیان اینکه نفت؛ لوکوموتیو خروج از رکود در کشور در حال حرکت است، افزود: ما در بخش گازرسانی حرکت بزرگی را شروع کرده و هر روز نیز آن را دنبال می‌کنیم تا به رضایت مردم و ایجاد اشتغال در کشور منجر شود.

وی تصریح کرد: طی ۸ سال گذشته ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد دلار از بودجه کشور خرج شده اما نتیجه‌ای جز فقیر‌تر شدن مردم و افزایش بیکاری در پی نداشته است.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: عزم و جزم وزارت نفت ایجاد اشتغال است و در این راستا گازرسانی روستایی و شهرهای کوچک را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه بحران بیکاری مشکلات فراوانی را در کشور ایجاد کرده، گفت: بسیاری از مشکلات کشور علاوه بر تحریم‌ها متوجه بیکاری آن هم در سطوح تحصیل کردگان است لذا از جمله اقداماتی که برای حل این مسائل باید انجام شود اینکه سیاست خارجی و روابط با دیگر کشور‌ها روند بهتری بخود بگیرد.

زنگنه خاطرنشان کرد: مجموعه وزارت نفت در نظر دارد که در عرض ۳ سال به ۲.۵ میلیون خانه جدید گازرسانی شود و با توجه به اینکه با این اقدام ۲ تا ۳ بخاری برای هر منزل لازم است لذا ۷تا ۸ میلیون تقاضا برای بخاری و ۱۵ میلیون تقاضا برای وسایل جانبی بوجود می‌آید که این رویه ایجاد اشتغال کرده زیرا بسیاری از تاسیساتی‌ها وکارگران ساختمانی نیز باید وارد عمل شده و به این ترتیب ایجاد اشتغال می‌شود.

وی بیکاری را منجر به بروز فساد و ناآرامی و التهابات اجتماعی دانست و گفت: این معضلات باعثاحساس شرمندگی است؛ لذا باید همگی دست به دست هم داده تا بتوانیم این مشکل بزرگ کشور را حل کنیم.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: بسیاری از مطالبات کارگران و تامین اجتماعی محقق شده که نتیجه انتخاب وزیری برای وزارت کار از جنس کارگران است که این رویه حائز اهمیت بوده و فرصتی استثنایی برای جامعه کارگری است.

وی تاکید کرد: امیدواریم فضای سیاسی کشور به مسیری نرود که اوضاع خراب شود چرا که در این صورت مستضعفین، کارگران وطبقات کم درآمد بیشترین آسیب را خواهند دید.

این عضو کابینه دولت یازدهم با ابراز ناخرسندی از تردد اتومبیل‌های گران بها حتی تا ۷ میلیاردی در خیابان‌های کشور گفت: پول خرید اینگونه اتومبیل‌ها بادآورده و حاصل بدبخت شدن عده‌ای از مردم بوده و صاحبان برخی از آنها رانتخوار و فاسدند که دیگران را نیز به فساد می‌کشانند.

وی در خاتمه از برگزاری این دیدار و نشست صمیمانه و یاد کردن از وزرا در ایام هفته دولت تقدیر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز