خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

شهرداری به جای آب شرب از پساب برای آبیاری استفاده کند

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۳۲

تمام بحثوزارت نیرو این است که با اجرایی شدن تصفیه خانه‌های فاضلاب استفاده از پساب جایگزین استفاده از آب چاه‌ها برای آبیاری فضای سبز شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه شهرداری ۶۰ تا ۷۰ میلیون متر مکعب از چاه‌های غیرمجاز برداشت می‌کند، گفت: شهرداری به جای استفاده از آب سالمی که می‌تواند جهت شرب مصرف شود باید از پساب تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز استفاده کند.

خسرو ارتقایی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص لزوم یکپارچه شدن مباحثمربوط به آب برای جلوگیری از بروز تنش و هماهنگی در برنامه ریزی‌ها با توجه به بحران آب، گفت: مدیریت یکپارچه شهری یکی از اصول مدیریت شهری است، یعنی تامین آب، برق، تلفن، گاز و حمل و نقل درون شهری و همچنین مباحثمربوط به تامین آب فضای سبز و آب آتش نشانی در کشورهای پیشرفته یک مدیریت یکپارچه و واحد شهری دارد اما در ایران در حال حاضر وزارت نیرو متولی فضای سبز نیست و تامین آب فضای سبز به عهده شهرداری است.

برداشت ۶۰ تا ۷۰ میلیون متر مکعب آب از چاه‌های غیر مجاز توسط شهرداری

وی افزود: در حال حاضر شهرداری ۳۰ تا ۴۰ میلیون متر مکعب از چاه‌های مجاز و ۶۰ تا ۷۰ میلیون متر مکعب از چاه‌های غیر مجاز برداشت می‌کند و تمام بحثوزارت نیرو این است که با اجرایی شدن تصفیه خانه‌های فاضلاب استفاده از پساب جایگزین استفاده از آب چاه‌ها برای آبیاری فضای سبز شود.

شهرداری به جای آب شرب از پساب برای آبیاری استفاده کند

ارتقایی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو معتقد است که آب چاه‌هایی که شهرداری برای فضای سبز استفاده می‌کند به شرب اختصاص داده شود البته این بدان معنا نیست که آب این چاه‌ها به روی فضای سبز بسته شود زیرا ممکن است ساختمان و عمق این چاه‌ها به گونه‌ای نباشد که برای شرب مناسب باشد بلکه آنچه مهم است اینکه محل چاه برای ما ارزشمند است چون در حریم چاه‌های دیگر نیست و آب دهی دارد و می‌توانیم همانجا چاه با مشخصات آب شرب حفر و وارد شبکه شرب کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خیلی از چاه‌های شهرداری به لحاظ کیفی برای شرب مناسب نیست زیرا میزان نیترات و یا ماسیدگی بالاست اما درصدی نیز برای شرب مناسب است.

ارتقایی ادامه داد: باید به نحوی با شهرداری هماهنگ شود که ما پساب تصفیه شده را برای آبیاری به شهرداری بدهیم و در مقابل آب سالم را به سمت شبکه شرب هدایت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز