خبرگزاری کار ایران

پس از یک روز ناپدید شدن؛

نفتکش حامل نفت کردستان عراق دوباره در آبهای تگزاس ردیابی شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۸۷۹

نفتکش یونایتد کالاوریتا که روز پنجشنبه به دلایل نامعلومی از روی رادار ناپدید شده بود، دیروز دوباره در محل پیشین خود در نزدیکی آبهای ایالت تگزاس مشاهده شد.

نفتکش حامل نفت کردستان عراق پس از یک روز ناپدید شدن از صفحه رادار، دیروز(جمعه هفتم شهریورماه) دوباره در آبهای خلیج مکزیک در نزدیکی سواحل تگزاس مشاهده شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، منابع رصد حمل و نقل کشتیها روز جمعه(٧ شهریورماه) اعلام کردند: نفتکش یونایتد کالاوریتا که روز پنجشنبه به دلایل نامعلومی از روی رادار ناپدید شده بود، دیروز دوباره در محل پیشین خود در نزدیکی آبهای ایالت تگزاس مشاهده شد.

لیجیا پیروناکی، سخنگوی شرکت مارین منیجمنت سرویسز یونان، گفت: نفتکش یونایتد کالاوریتا همچنان درخارج از آبهای گالوستون لنگر انداخته و در انتظار دستور حرکت است.

در همین حال، سه شرکتی که خدمات تخلیه بار دریایی به کشتی ها و نفتکشهایی که به علت بزرگی نمی توانند وارد کانال دریایی هوستون شوند، اعلام کردند: برای تخلیه این نفتکش هنوز سفارشی دریافت نکرده اند.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه(۶ شهریورماه) گزارش داد که نفتکش حامل محموله نفتی جنجالی کردستان عراق به ارزش ١٠٠ میلیون دلار که در آبهای تگزاس لنگر انداخته بود به شکل مرموزی از روی صفحه رادار ناپدید شد.

بر اساس این گزارش، سامانه ای آی اس که به وسیله گارد ساحلی آمریکا و خبرگزاری رویترز استفاده می شود روز پنجشنبه(۶ شهریورماه) نتوانست نفتکش یونایتد کالاوریتا را روی آب پیدا کند. این نفتکش حامل یک میلیون بشکه نفت کردستان عراق بود و از ٩٥ درصد ظرفیت خود استفاده می کرد.

پیش از این نفتکشهایی که حامل نفت ایران و یا کردستان عراق بودند با خاموش کردن سامانه های ردیابی خود اقدام به تخلیه بار کردند، این اقدام رهگیری حرکت و مقصد آنها را بسیار سخت می کند.

چند روز پیشتر نیز نفتکش کاماری که حامل نفت اقلیم کردستان عراق بود در شمال مصر از روی صفحه رادارها محو شد و دو روز بعد در حالیکه نفت خود را تخلیه کرده بود در نزدیکی فلسطین اشغالی دیده شد.

نفتکش یونایتد امبلم نیز در اواخر ماه ژوئیه بخشی از محموله نفتی خود را که متعلق به اقلیم کردستان بود در جنوب دریای چین به نفتکش دیگری تحویل داد.

بغداد که صادرات نفت این کشور را به طور کامل در انحصار خود می داند، شکایتی را برای جلوگیری از تحویل محموله نفتکش یونایتد کالاوریتا به دادگاههای آمریکا تحویل داده بود تا بتواند از این راه کنترل آن را در اختیار بگیرد.

این شکایت نشان داد که بغداد همه اقدامهای قانونی و دیپلماتیک را برای متوقف کردن صادرات نفت اقلیم کردستان عراق انجام می دهد.

از سوی دیگر کردهای عراق معتقدند صادرات نفت یکی از اقدام های ضروری برای تحقق بخشیدن به رویای استقلالشان است.

دادگاه آمریکا نیز دوشنبه هفته گذشته دستور توقیف نفتکش یادشده را به دلیل کمبود مفاد قانونی لازم برداشت.

مقامهای گارد ساحلی آمریکا اعلام کردند که نفتکش یادشده می تواند سامانه ردیابی خود را خاموش کرده باشد و یا این که بعضی از فرستنده هایش خراب شده باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز