خبرگزاری کار ایران

دبیرکل شورای جهانی انرژی:

استفاده از سوخت های فسیلی از ۸۰ به ۲۰ درصد کاهش خواهند یافت / ایران در استفاده از انرژی موفق عمل کرده است

کد خبر : ۱۹۹۰۷۲

در جهان امروز انقلاب های متعددی در صنایع و انرژی رخ داده به نحوی که در زمینه انرژی خورشیدی ظرف مدت ۵ سال مصرف کشورهای جهان از ۴.۷ درصد به ۶.۲ درصد رسیده که باید گفت مطابق برنامه های سازمان ملل این میزان نیازمند پیمودن روند پرسرعت تری است.

دبیرکل شورای جهانی انرژی گفت: ایران توانسته از سال ۱۹۹۶ در زمینه کارآمدی انرژی فعالیت های مناسبی را آغاز کند و در این زمینه برای دسترسی به انرژی پایدار گام های موثری را برداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریستف فرای، دبیرکل شورای جهانی انرژی در همایش بین المللی انرژی با اشاره به فعالیت های موفق اعضای جدید این شورا در منطقه خاورمیانه از جمله کشورعراق، گفت: این شورا از سراسر جهان سه هزار سازمان فعال دارد که در حوزه های مختلف انرژی شرایط اثربخش در سطح جهانی را بررسی می کنند.

وی افزود: در ۲۰ سال گذشته سرمایه گذاران بخش انرزی با تردیدهایی مواجه بودند چرا که قیمت های گاز و افزایش آن همچنین دسترسی به آب که موضوع مهم در زیرساخت های انرژی است با ثبات مواجه نبوده و همین موضوع سرمایه گذاری دربخشهای مختلف انرژی مشکل بود.

فرای تصریح کرد: در جهان امروز انقلاب های متعددی در صنایع و انرژی رخ داده به نحوی که در زمینه انرژی خورشیدی ظرف مدت ۵ سال مصرف کشورهای جهان از ۴.۷ درصد به ۶.۲ درصد رسیده که باید گفت مطابق برنامه های سازمان ملل این میزان نیازمند پیمودن روند پرسرعت تری است.

دبیرکل شورای جهانی انرژی به بررسی مطالعات گسترده در حوزه انرژی توسط یک هزار و ۹۰۰ وزیر انرژی، معاونان و روسای شرکتهای فعال در حوزه انرژی اشاره کرد و گفت: آنچه در نتیجه این مطالعات به دست آوردیم کارآمدشدن فعالیتهای این حوزه و شناختن نقاط ضعف آن است که با بکار بستن برنامه های کاربردی آمریکای شمالی موفق شده در سالهای اخیر سهم انرژی های تجدیدپذیر را بالا برد.

فرای با بیان اینکه برای بررسی بی ثباتی انرژی و جلب اعتماد سرمایه گذاران عوامل اصلی را شناسایی کردیم، گفت: در بررسی های مطالعاتی متوجه شدیم ۱۵ عامل از جمله دولتها که نقش مهمی در مدیریت انرژی دارند در عدم اطمینان انرژی نقش کلیدی ایفا می کنند.

وی به تقاضای جهانی انرژی اشاره کرد و گفت: این تقاضا تا سال ۲۰۵۰ هفتاد درصد افزایش می یابد و همچنین استفاده از سوخت های فسیلی که هم اکنون سهم ۸۰ درصدی در انرژی مصرفی جهان را دارند تا ۲۰ درصد کاهش خواهند داشت.

دبیرکل شورای جهانی انرژی گفت: تا سال ۲۰۵۰ ظرفیت های استفاده از انرژی خورشیدی از ۲ درصد به۸ درصد افزایش می یابد همچنین در مورد انرژی های تجدیدپذیر نرخ مصرف از ۱۵ به ۲۰ درصد ارتقا خواهد یافت.

فرای موضوع افزایش جمعیت را یکی از چالش های حوزه انرژی تا سال ۲۰۱۵ عنوان کرد و گفت: با بررسی های انجام شده پیش بینی می کنیم جمعیت محرومان از منابع انرژی به ۳۱۰ میلیون نفر می رسد و ایران توانسته از سال ۱۹۹۶ در زمینه کارآمدی انرژی فعالیت های مناسبی را آغاز کند و در این زمینه برای دسترسی به انرژی پایدار گام های موثری را برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: صحبت های وزرای نفت و نیروی جمهوری اسلامی ایران در همایش امروز تضمین قابل توجهی برای حرکت ایران به سمت انرژی های تجدیدپذیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز