خبرگزاری کار ایران

رشد ۶۶ درصدی معاملات بورس انرژی در دو هفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۲۷۷

در بازار فیزیکی بورس انرژی انواع حلال شرکت های پالایشگاهی، میعانات گازی، آیزوریسایکل، آیزوفید و همینطور متانول عرضه شد و به فروش رسید.

مجموع ¬معاملات دو هفته گذشته بورس انرژی با رشد ۶۶ درصدی نسبت به دو هفته قبل از آن، به بیش از ۶۱۶ میلیارد ریال رسید.

به گزارش ایلنا، در نیمه دوم مرداد ماه، معاملات انواع قراردادهای سلف موازی استاندارد برق در تابلو مشتقه و انواع فراورده های نفتی و سایر حاملهای انرژی در تابلو فیزیکی با رشد چشمگیری انجام شد.

در این دو هفته، رونق معاملات برق که در اثر افزایش حجم نقدینگی شرکتهای خریدار(توزیع برق منطقه ای) اتفاق افتاده بود، همچنان با شیب صعودی همراه بود. بطوریکه ۹۶۴۰ قرارداد سلف موازی استاندارد برق به ارزش ۱۲۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال معامله شد. حجم معاملات برق در این دو هفته رشد ۳۸ درصدی را نسبت به نیمه اول مرداد، تجربه کرد و ارزش معاملات برق هم به میزان بیشتر بود.

همچنین در بازار فیزیکی بورس انرژی هم انواع حلال شرکت های پالایشگاهی، میعانات گازی، آیزوریسایکل، آیزوفید و همینطور متانول عرضه شد و به فروش رسید.

شاید مهمترین خبر هفته توقف موقتی عرضه نفت خام بود که رشد معاملات برق، عرضه های جدید در تابلو فراورده های نفتی و سایر حامل های انرژی آنرا جبران کرد. همچنین شروع عرضه میعانات گازی پارس جنوبی در بورس انرژی از دیگر اخبار مهم ۱۵ روز گذشته بود.

ارزش بازار محصولات نفتی و پتروشیمی بورس انرژی در این دوره ۴۷۶ میلیارد ریال شد. در این دو هفته بیش از ۲۵ هزار و ۱۸۰ تن انواع فراورده های نفت، گاز و پتروشیمی در بورس انرژی عرضه و معامله شد. حجم معاملات در تابلو فراورده های نفتی و

پتروشیمی بورس انرژی نسبت به دو هفته قبل ۱۰۰ درصد و ارزش معاملات ۷۵ درصد بیشتر شد.

در بخش سایر حامل های انرژی هم ۱۰۰۰ تن از دو محصول قطران و بنزول به ارزش حدود ۱۴ میلیارد ریال داد و ستد شد. که به لحاظ حجم و ارزش رشد ۱۰۰ درصد ی نسبت به دو هفته قبل داشته است.

بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس انرژی در دو هفته منتهی به ۲۵ مرداد ارزش معاملات در سه بخش برق، فراورده های نفتی و پتروشیمی و سایر حامل های انرژی، مجموعا به ۶۱۶ میلیارد ریال رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز