خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو تاکید کرد:

لزوم استفاده از توانمندی‌ بخش خصوصی در صنعت آب و برق

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۸۴

ا توجه مشکلات موجود و ضرورت تامین آب شهرستان سلماس، کلنگ ساخت تصفیه‌خانه آب این شهرستان نیز در جریان سفر وزیر نیرو به استان آذربایجان‌غربی بر زمین زده خواهد شد.

وزیر نیرو بر لزوم استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی در فعالیت‌های مرتبط با صنعت آب و برق تاکید کرد.

به‌گزارش ایلنا، حمید چیت‌چیان شب گذشته در آیین آغاز بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه و شبکه جمع‌آوری آن، با ابراز خرسندی از به ثمر رسیدن بخش دیگری از فعالیت‌های صنعت آب و فاضلاب، گفت: شاکله وزارت نیرو خدمت‌گذاری صادقانه به مردم است و یکی از آثار ویژه توسعه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب، تاثیر قابل‌توجه آن بر بهداشت و محیط زیست مردم است و این خدمت ارزشمندی است که به مردم ارومیه تقدیم می‌شود.

وی سپس بر لزوم استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بخش خصوصی در صنعت آب و برق تاکید کرد و افزود: ما اگر به منابع دولتی اکتفا کنیم، قادر نخواهیم بود خدمات شایسته به مردم ارایه دهیم اما اگر توانمندی‌های بخش خصوصی به‌کار گرفته شود، فعالیت شرکت‌ها چندبرابر خواهد بود.

دریاچه ارومیه و موضوع احیای آن محور دیگر بحثوزیر نیرو بود.

چیت‌چیان در این‌باره گفت: درباره دریاچه ارومیه دولت تمامی تلاش خود را به‌کار گرفته است اما بسیاری از اقدام‌ها در کوتاه‌مدت اثر خود را نشان نخواهد داد.

وی ابراز امیدواری کرد: نتیجه تمامی فعالیت‌ها در راستای احیای دریاچه ارومیه ملموس شود و به‌زودی شاهد زندگی دوباره این دریاچه باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌غربی نیز در این آیین با اشاره به ضرورت‌های سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در سطح این استان، به سامانه فاضلاب شهر ارومیه اشاره کرد و گفت: روش تصفیه این تصفیه‌خانه از نوع لجن فعال(بیولاک) بوده و برای احداثآن ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مهندس " رسول اکبری " با بیان اینکه ۲۰۰ کیلومتر شبکه جمع‌آوری و خط انتقال احداث‌شده، فاضلاب ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت ارومیه را به محل تصفیه‌خانه انتقال خواهد داد، افزود: برای احداثشبکه جمع‌آوری و خط انتقال فاضلاب نیز ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: با توجه مشکلات موجود و ضرورت تامین آب شهرستان سلماس، کلنگ ساخت تصفیه‌خانه آب این شهرستان نیز در جریان سفر وزیر نیرو به استان آذربایجان‌غربی بر زمین زده خواهد شد.

اکبری افزود: خرید تضمینی آب از تاسیسات تصفیه‌خانه آب شهر سلماس در قالب قرارداد ساخت، بهره‌برداری و انتقال(BOT) خواهد بود و پیش‌بینی شده است این تصفیه‌خانه ۵۷۵ لیتر در ثانیه آب‌دهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌ موردنیاز برای ساخت تصفیه‌خانه سلماس ۳۷۹ میلیارد ریال است، افزود: محل تامین آب خام این تصفیه‌خانه، سد ۹ دی(زولا) سلماس است و پیش‌بینی می‌شود پس از ۳۰ ماه، بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه آغاز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز