خبرگزاری کار ایران

قیمت جهانی نفت به ۱۰۴ دلار رسید

کد خبر : ۱۹۱۱۸۰

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۱۸ سنت کاهش به ۱۰۴ دلار و ۸۴ سنت رسید که پایین ترین قیمت پایانی از ۲ آوریل تاکنون بود.

قیمت نفت در معاملات هفته گذشته بیش از ۳ دلار کاهش یافت و به ۱۰۴ دلار و ۸۴ سنت در پایان معاملات روز جمعه رسید.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، همزمان با فزونی عرضه در حوزه آتلانتیک و پایین بودن تقاضا قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا روز جمعه به پایین ترین رقم در چند ماه اخیر رسید.
در حالی که پیش بینی ها در مورد فزونی عرضه در بازارهای غرب آفریقا و اروپا قیمت نفت برنت را به زیر ۱۰۵ دلار و قیمت نفت خام امریکا را به زیر ۹۸ دلار رسانده، قیمت نفت این هفته را با بیش از ۳ دلار کاهش به پایان برد.
اندی لبوف، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «از ۲۳ ژوئن تاکنون، روند بازار رو به کاهش بوده است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ۱۸ سنت کاهش به ۱۰۴ دلار و ۸۴ سنت رسید که پایین ترین قیمت پایانی از ۲ آوریل تاکنون بود.
قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با ۲۹ سنت کاهش به ۹۷ دلار و ۸۸ سنت رسید که پایین ترین قیمت پایانی از ۶ فوریه تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا در این هفته تقریبا ۴.۵ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش هفتگی از ماه ژانویه تاکنون بود.
فاصله قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات دیروز به ۶ دلار و ۹۶ سنت رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز