خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بورس انرژی در گفت‌وگو با ایلنا؛

پالایشگاه‌های کوچک توان خرید نفت با قیمت جهانی ندارند / وزارت نفت بازنگری کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۰۶۸

وزارت نفت بدون اینکه فرمولی ارائه کند قیمت جهانی نفت را تبدیل به ریال می کند که با این رویه خریداران داخلی و پالایشگاه های کوچک توان خرید ندارند.

مدیرعامل بورس انرژی گفت: خریداران داخلی و پالایشگاه های کوچک توان خرید نفت خام با نرخ بازارهای جهانی را ندارند.

سید علی حسینی، مدیر عامل بورس انرژی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص کاهش عرضه نفت خام در بورس انرژی گفت: میزان عرضه طبق روال قبلی ادامه دارد اما خریداران استقبالی از آن نمی کنند.

وی افزود: وزارت نفت قیمت پایه را اعلام می کند و فرمول تعیین قیمت را ارائه نمی کند لذا مشکلاتی بوجود آمده است.

حسینی تصریح کرد: ما در حال انجام مکاتباتی با وزارت نفت هستیم تا قیمت ها مجددا بررسی و مشکلات ریشه یابی شده و در قیمت پایه بازنگری شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت نفت بدون اینکه فرمولی ارائه کند قیمت جهانی نفت را تبدیل به ریال می کند که با این رویه خریداران داخلی و پالایشگاه های کوچک توان خرید ندارند.

مدیر عامل بورس انرژی یادآور شد: تا کنون ۱۲ تا ۱۳ هزار بشکه نفت خام در بورس انرژی عرضه شده که حدودا هر هفته قیمت آن ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان برای هر بشکه است.

وی در خصوص عرضه نفت کوره نیز گفت: عرضه نفت کوره در بورس انرژی فعلا در مرحله انجام مذاکرات است و هنوز نهایی نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز