خبرگزاری کار ایران

قیمت جهانی نفت به مرز ۱۰۸ دلار رسید

کد خبر : ۱۸۹۸۳۶

قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر با ۸۱ سنت افزایش به ۱۰۷ دلار و ۸۹ سنت رسید.

در حالی که درگیری ها در اوکراین و افزایش تنش در روابط روسیه و آمریکا، نگرانی های جدیدی را در زمینه عرضه در بازار ایجاد کرده است، قیمت نفت افزایش یافت و مجددا به مرز ۱۰۸ دلار رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک مقام امنیتی روس گفت، ۴۰ موشک از سوی نیروهای اوکراینی به استان روستوی روسیه در نزدیکی مرز با شرق اوکراین شلیک شده است. این منطقه محل درگیری بین نیروهای دولتی اوکراین و جدایی طلبان است. جدیدترین خبرها از درگیری ها بین دو طرف، موجب شد که قیمت نفت در دو سوی آتلانتیک به یکباره افزایش یابد.
جان کیلداف، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «افزایش درگیری ها در حال بالا بردن نگرانی ها از اختلال در عرضه است. بازار منتظر است تا ببیند روسیه و غرب چگونه از کارت های نفتی خود برای ضربه زدن به طرف مقابل استفاده می کنند.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر با ۸۱ سنت افزایش به ۱۰۷ دلار و ۸۹ سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز پس از رسیدن به ۱۰۱ دلار در اوایل جلسه دیروز، با ۲ سنت افزایش به ۱۰۲ دلار و ۹ سنت رسید.
وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه گفت، آمریکا تلاش می کند از طریق موج آفرینی های بی پایه و اساس در بحران اوکراین بر افکار عمومی بین المللی تاثیر بگذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز