خبرگزاری کار ایران

با تقویت گازرسانی به استان های غرب کشور؛

امکان افزایش صادرات گاز فراهم خواهد شد

کد خبر : ۱۸۹۴۵۳

با توجه به برنامه ریزی های شرکت ملی گاز ایران، تامین گاز قراردادهای جدید صادراتی از مرز بازرگان، از طریق این خط انجام می شود.

مسئول کمیته تخصصی سرمایه گذاری شرکت ملی گاز ایران از به پایان رسیدن طراحی خط نهم سراسری گاز تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: با احداثاین خط لوله علاوه بر تقویت گازرسانی به استانهای غرب کشور، امکان افزایش حجم صادرات نیز فراهم می شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نفت، اصغر سهیلی پور افزود: با توجه به برنامه ریزی های شرکت ملی گاز ایران، تامین گاز قراردادهای جدید صادراتی از مرز بازرگان، از طریق این خط انجام می شود.

مشاور عالی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: هم اکنون در حال مذاکره با سرمایه گذارانی که از این بسته استقبال کرده اند، هستیم و در اجرای این پروژه از سرمایه گذاران و پیمانکاران توانمند استفاده می شود.

به گفته وی، خط نهم سراسری در غرب کشور و موازی با خط ششم سراسری گاز احداثمی شود.

سهیلی پور یادآور شد: این خط لوله هزار و ٨٠٠ کیلومتری از عسلویه آغاز می شود و پس از گذر از استان خوزستان تا بازرگان در مرز ترکیه ادامه پیدا می کند.

مسئول کمیته تخصصی سرمایه گذاری شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: برای این خط لوله سراسری، ١٧ ایستگاه تقویت فشار در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز