خبرگزاری کار ایران

یخ‌زدایی دریای کارا به وسیله روسنفت برای تامین ایمنی حفاریهای نفتی

کد خبر : ۱۸۸۵۲۳

روسنفت به طور مشترک با شرکت آمریکایی اکسون موبیل در حال توسعه یک فناوری جدید ایمنی در دریای کارا هستند تا شرایط را برای آغاز عملیات حفاری در ماه اوت فراهم کنند.


عضو هیئت مدیره روسنفت از پروژه یخ زدایی قطب شمال برای تامین امنیت استخراج نفت در دریای کارا خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، آرتور چیلینگاروف از طرح روسنفت برای ایجاد یک سامانه کنترل یخ در قطب شمال به منظور حفظ امنیت تولید نفت در دریای کارا در این منطقه است.

بر اساس این گزارش، روسنفت به طور مشترک با شرکت آمریکایی اکسون موبیل در حال توسعه یک فناوری جدید ایمنی در دریای کارا هستند تا شرایط را برای آغاز عملیات حفاری در ماه اوت فراهم کنند.
الکساندر دانیلف، معاون رئیس موسسه تحقیقات علمی آنتاراکتیک در این باره گفت: در این پروژه با استفاده از هواپیما، پهپاد و تصاویر ماهواره‌ای حرکت یخها زیر نظر گرفته می‌شود و سپس با به کارگیری چند کشتی یخ شکن، مناطق مورد نظر در دریای کارا برای انجام عملیات حفاری، پاکسازی می‌شود.

به گفته دانیلف تهیه هر عکس ماهواره‌ای سه الی چهار هزار دلار هزینه دارد و اجازه تنها یک کشتی یخ شکن نیز حدود ١٢٨, ٢ هزار دلار هزینه خواهد داشت.
اولگ ساچنف از مقام‌های روسنفت نیز با تائید این خبر گفت: سه یخ شکن برای این پروژه در دریای کارا به کار گرفته می‌شوند تا یخ‌ها را از دکل حفاری وست آلفا دور کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز