خبرگزاری کار ایران

کمیسیون اروپا تعیین تکلیف خط لوله اوپال را به تعویق انداخت

کد خبر : ۱۸۷۱۵۶

یک نماینده کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه(٢٥ تیرماه ٩٣) اعلام کرد: کمیسیون اروپا با باندسنت زاگنتور توافق کرد تا مهلت تصمیم گیری در باره اوپال را تمدید کند.

کمیسیون اروپا و رگولاتوری باندسنت زاگنتور آلمان تصمیم‌گیری در باره ظرفیت خط لوله اوپال را تا زمان نامعلومی به تعویق انداختند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، یک نماینده کمیسیون اروپا امروز چهارشنبه(٢٥ تیرماه ٩٣) اعلام کرد: کمیسیون اروپا با باندسنت زاگنتور توافق کرد تا مهلت تصمیم گیری در باره اوپال را تمدید کند.

دلیل این تمدید مهلت، بررسی بیشتر بعضی جنبه‌های فنی مسئله است و هم اکنون نمی توان زمان مشخصی را برای اتخاذ تصمیم تعیین کرد.

خط لوله اوپال با ظرفیت ٣۶ میلیارد متر مکعب به خط لوله زیردریایی نورد استریم روسیه متصل است و از مرزهای شرقی آلمان عبور می‌کند.
بر اساس قوانین بسته سوم انرژی اتحادیه اروپا، گازپروم تنها قادر به استفاده از ٥٠ درصد ظرفیت خط لوله اوپال خواهد بود. این در حالی است که تنها منبع تامین گاز اوپا، نورد استریم است و به همین خاطر روسیه و آلمان برای جلوگیری از زیان مالی از کمیسیون اروپا خواستند تا اوپال را از بسته سوم انرژی معاف کند.

کمیسیون اروپا نیز پیش‌تر تصمیم گرفت تا با به مناقصه گذاشتن ٥٠ درصد باقیمانده ظرفیت اوپال، آن را از شمول بسته سوم انرژی خارج کند.
قرار بود این مناقصه دیروز برگزار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز