خبرگزاری کار ایران

ادعای یکی دیگر از مسئولان:

بنزین آلاینده هوا نیست!

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۵۴۴

تمامی پالایشگاه های زیر مجموعه پالایش و پخش بصورت آنلاین به سیستم نظارتی برای بررسی آلایندگی متصلند لذا چنانچه در پالایشگاهی مشکل و یا آلایندگی وجود داشته باشد ما به سرعت در جریان قرار گرفته و نسبت به رفع آن اقدام می کنیم ضمن اینکه محیط زیست نیز شرایط را بشدت رصد می کند.

مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: تمامی تجهیزات پالایشگاهی کشور در حد استاندارد بوده و به لحاظ بحثآلایندگی هوا و محیط زیست رصد می شوند لذا نمی توان آلودگی هوای تهران و کلان شهرها را به پالایشگاه ها ارتباط داد.

اصغر رمضانی، مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص تاثیر پالایشگاه ها در آلایندگی هوای تهران گفت: در تمام مجموعه پالایشگاهی سنسورهایی برای اندازه گیری میزان آلایندگی هوا وجود دارد و کاملا کنترل می شوند لذا تا کنون هیچ موردی بالاخص در پالایشگاه تهران مبنی بر ایجاد آلایندگی در هوا، آب و خاک گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: عمده تجهیزات بکار رفته در صنعت نفت خارجی و به لحاظ ایجاد آلایندگی در حد استاندارد هستند و داخلی ها نیز از کیفیت بالا برخوردار بوده و در حد استاندارد بین المللی هستند ضمن اینکه تجهیزات از طریق دستگاه های سنجش کالیبراسیون می شوند.

رمضانی افزود: تمامی پالایشگاه های زیر مجموعه پالایش و پخش بصورت آنلاین به سیستم نظارتی برای بررسی آلایندگی متصلند لذا چنانچه در پالایشگاهی مشکل و یا آلایندگی وجود داشته باشد ما به سرعت در جریان قرار گرفته و نسبت به رفع آن اقدام می کنیم ضمن اینکه محیط زیست نیز شرایط را بشدت رصد می کند.

وی در خصوص برنامه ریزی برای حذف گازهای فلر نیز گفت: در حال حاضر ما به سمت no flaring در حرکتیم و تا کنون نیز ۷۰ درصد در این زمینه موفق بوده ایم به نحوی که گازهای خارج شده را دوباره به کوره باگردانده و مورد استفاده قرار می دهیم و تماما تحت کنترل قرار دارند.

مدیر ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه بنزین و گاز مصرفی در خودروهای تهران در حد استاندارد و یورو۴ است، خاطرنشان کرد: آلایندگی هوای تهران را فقط نباید به بنزین و فرآورده های نفتی مرتبط کرد زیرا ما سوخت استاندارد تحویل می دهیم ولی چگونگی مصرف نیز باید مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه در آلودگی آب وهوای تهران غیر از بحثبنزین، اتومبیل های قدیمی، بیمارستان ها و کارخانجات نیز دخیل بوده و باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز