خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام خبر داد:

بازدید سرمایه‌گذاران پالایشگاه از مناطق نفتی دهلران

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۵۰۴

سرمایه‌گذاران غیر دولتی با توجه به توجیه اقتصادی پالایشگاه نفت در دهلران و وجود منابع و ذخایر فراوان نفت و گاز منطقه در کنار دسترسی به کشورهای همسایه با توجه به هم مرزی با عراق تمایل دارند راه‌اندازی این طرح را بر عهده گیرید.

سرمایه‌گذاران ساخت پالایشگاه نفت دهلران از مناطق نفتی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا مروارید استاندار ایلام گفت: گروه سرمایه‌گذار پالایشگاه نفت دهلران با هدف سرمایه‌گذاری در این طرح از محل اجرای پالایشگاه نفت دهلران دیدن کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی افزود: گروههای مختلف بخش خصوصی در ماههای گذشته برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی پالایشگاه این شهرستان مرزی با توجه به منابع و ذخایر سرشار نفتی دهلران اعلام آمادگی کرده و خواستار مشارکت ١٠٠ درصدی در اجرای طرح هستند، به گونه‌ای که تاکنون چندین گروه از محل و نمایه پروژه دیدن کرده‌اند.

مروارید تصریح کرد: سرمایه‌گذاران غیر دولتی با توجه به توجیه اقتصادی پالایشگاه نفت در دهلران و وجود منابع و ذخایر فراوان نفت و گاز منطقه در کنار دسترسی به کشورهای همسایه با توجه به هم مرزی با عراق تمایل دارند راه‌اندازی این طرح را بر عهده گیرید.

استاندار ایلام عنوان کرد: این گروه سرمایه‌گذار اعلام کرده در صورت توافق با سرمایه‌گذار پیشین، با خرید سهام، آماده سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی این پالایشگاه است.

مروارید گفت: این گروه در صورت نهایی شدن و ورود به بحثسرمایه‌گذاری در پالایشگاه دهلران، اجرای طرح را در سه مرحله پیگیری و انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست نیروگاه ٣٠ مگاواتی برق احداثو در مرحله دوم روزانه ٣٠ هزار بشکه نفت در مدت ١٨ ماه از چاههای این منطقه برداشت می‌شود.

مروارید یادآور شد: ساخت پالایشگاه ٩٠ هزار بشکه‌ای نفت دهلران در سال ٨٥ آغاز شد، اما به سبب ناتوانی مالی سرمایه‌گذار پیشین اجرای طرح به حال خود رها و بلاتکلیف باقی ماند.
پالایشگاه ٩٠ هزار بشکه‌ای نفت دهلران که در سال ٨٥ کلنگ زنی شد به علت ناتوانی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در دولت گذشته، مدتها بود که در بلاتکلیفی به سر می‌برد که تاکنون در دولت تدبیر و امید با پیگیری استاندار چندین سرمایه‌گذار توانمند برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز