خبرگزاری کار ایران

در بروکسل

روسیه و اروپا درباره طرح ساوثاستریم و بسته سوم انرژی مذاکره می کنند

کد خبر : ۱۸۵۲۹۸

اولیوکایوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه امروز(٢٠ تیر) اعلام کرد که وی قصد دارد در گفتگو با کارل دو گوچی، کمیسیونر بازرگانی اروپا در بروکسل درباره خط لوله گازی ساوثاستریم روسیه و بسته سوم انرژی اتحادیه اروپا مذاکره کند.

مقامهای روسی در نشست بروکسل درباره خط لوله گازی ساوثاستریم و بسته سوم انرژی اروپا با طرف اروپای مذاکره می کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری ایتارتاس از بروکسل، الکسی اولیوکایوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه امروز(٢٠ تیر) اعلام کرد که وی قصد دارد در گفتگو با کارل دو گوچی، کمیسیونر بازرگانی اروپا در بروکسل درباره خط لوله گازی ساوثاستریم روسیه و بسته سوم انرژی اتحادیه اروپا مذاکره کند.

وی افزود: در این نشست دو جانبه، ما در این باره مذاکره خواهیم کرد، یا حداقل موضوع بسته سوم انرژی اروپا و پروژه ساوثاستریم را به میان خواهیم آورد.
خط لوله ساوثاستریم قرار است حدود ۶٣ میلیارد مترمکعب گاز روسیه را از مسیر دریای سیاه، بلغارستان، صربستان، مجارستان و اسلوونی به ایتالیا صادر کند.

بروکسل به دلیل اینکه اتحادیه اروپا به دنبال کاهش وابستگی به گاز روسیه است، توسعه این طرح را به حال تعلیق درآورده است.

بنا بر این گزارش، هدف از اجرای سومین بسته انرژی اتحادیه اروپا، افزایش رقابت در بازار گاز اروپا به وسیله جداسازی تولید گاز از مدیریت خطوط لوله به منظور جلوگیری از کنترل یک شرکت روی همه عرضه گاز در یک کشور است.

این بسته انرژی، سه گزینه در اختیار کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار می دهد که چگونه با شرکت‌هایی که هم صادرکننده گاز به اروپا هستند و هم دارنده خطوط لوله معامله کنند؛ نخستین و موثرترین گزینه‌، یک تولید‌کننده گاز را وادار به فروش خطوط لوله خود می‌کند و تا کنون تنها لیتوانی این گزینه را انتخاب کرده است.

دومین گزینه که بیشتر کشورها آن را انتخاب کرده‌اند، یک تولیدکننده گاز را وادار به واگذاری مدیریت یک خط لوله به یک واحد مستقل می کند، اما در عین حال، آن تولید‌کننده گاز دارنده آن خط لوله به شمار می رود.

بر اساس گزینه سوم، یک تولیدکننده گاز می تواند مدیریت خطوط لوله خود را داشته باشد، اما باید به دیگر شرکت‌ها نیز اجازه استفاده از این خطوط لوله را بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز