خبرگزاری کار ایران

وضعیت ذخایر آبی در ۱۳۶ سد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۱۱۷

میزان آب موجود در مخازن ۳۶ سد کشور به کمتر از ۴۰ درصد رسید و از آنسو ۲۵ سد از جمله کارون ۳، دز و آغ چای در بهترین وضعیت ذخیره آب قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تا پایان هفته گذشته حجم آب ۵۲ سد کشور به کمتر از ۴۰ درصد رسید. در زمان حاضر ۳۶ درصد از سدهای کشور کمتر از ۴۰ درصد پُرشدگی دارند.

حجم آب ۵۲ سد کشور از جمله سدهای استقلال، دوستی، لار، کرخه، پانزده خرداد و وشمگیر تا پایان هفته گذشته به کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

در پایان هفته گذشته ۲۵ سد از جمله سدهای شهید عباسپور، دز، ایلام، آغ چای، کوثر، بافت، کینه ورس و کارون ۳ که ۱۵ درصد از ظرفیت کل مخازن کشور را تشکیل می دهند، بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

همچنین حجم آب ۲۷ سد کشور از جمله سدهای البرز، بوکان، خمیران، سبلان، پیشین، کارون ۴، زیردان و کرج که ۲۲ درصد از ظرفیت کل مخازن کشور را تشکیل می دهند، تا پایان هفته گذشته بین ۷۰ تا ۹۰ درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

براساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، ۲۸ سد کشور در زمان حاضر بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پُرشدگی دارند که از آن جمله می توان به سدهای ارس، گاوشان، گتوند علیا، تهم، شمیل و نیان، گلستان ۲، اکباتان، کمال صالح و شهید رجایی اشاره کرد که ۱۹ درصد از ظرفیت کل مخازن کشور را تشکیل می دهند.

در پایان هفته گذشته ۲۰ سد از جمله زاینده رود، رئیسعلی دلواری، ماملو، ستارخان، گلستان، علویان و سفیدرود که ۹ درصد از ظرفیت کل مخازن کشور را تشکیل می دهند، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز