خبرگزاری کار ایران

سرکنسول ایران در پیشاور:

تهران خواهان کمک به اسلام آباد در حل بحران انرژی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۷۸۵

سرکنسول ایران در پیشاور اعلام کرد که ایران خواهان کمک به پاکستان در حل بحران انرژی این کشور است.

به گزارش ایلنا، حسن درویش وند، سرکنسول ایران در پیشاور روز گذشته اعلام کرد که ایران خواهان کمک به پاکستان در حل بحران انرژی این کشور است و این تنها هدف طرح ساخت خط لوله گازی ایران - پاکستان(آی پی) است.

وی گفت: تکمیل طرح ساخت خط لوله گازی آی پی به ایجاد فصل جدیدی از دوستی میان ایران و پاکستان کمک می کند و به این دلیل است که برخی قدرتهای خارجی و عوامل درونی در پاکستان مخالف روابط برادرانه و صمیمی دو کشور اسلامی هستند.
درویش وند پیشنهاد داد که دو کشور باید منافع مردمان خود را به جای سرخم کردن در مقابل فشارهای خارجی تضمین و تامین کنند.
وی حجم مبادلات کنونی میان دو کشور را ٣, ٥ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: تلاش شده است تا این رقم به ٥ میلیارد دلار افزایش یابد.
این دیپلمات ایران اعلام کرد: ما امیدوار هستیم که حجم مبادلات میان دو کشور به ١٥ میلیارد دلار افزایش یابد و تاکنون این هدف به دلیل برخی کوتاهی ها از هر دو جانب حاصل نشده است.
وی افزود: ایران خواهان کمک به پاکستان در بخش برق و گاز است.
درویش وند با تاکید بر روابط تاریخی و برادرانه میان دو کشور گفت: رسانه ها می توانند نقش حیاتی در توسعه روابط دو جانبه میان دو کشور داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز