خبرگزاری کار ایران

پایانه های صادرات نفت لیبی باز می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۶۰

شورشیان لیبی اعلام کردند روز چهارشنبه(١١ خردادماه) بزرگ ترین پایانه های صادرات نفت این کشور فعالیت خود را از سر می گیرند.

به گزارش ایلنا و به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی شورشیان لیبی روز چهارشنبه(١١ خردادماه) اعلام کرد شورشیان در اقدامی برای نشان دادن حسن نیت خود با بازشایی دو پایانه صادراتی دیگر لیبی، راس لانوف و السدر، موافقت کرده اند.

این اقدام می تواند صادرات نفت خام لیبی را دوباره افزایش دهد.
شورشیان که به دنبال خودمختاری و اختیارات بیشتر در منطقه سیرنایکا در شرق لیبی هستند، بر اساس توافقی در ماه آوریل سال جاری دو پایانه صادراتی کوچک را باز کردند و قرار بود به تدریج پایانه های صادرات نفت راس لانوف و السدر را نیز باز کنند.

این گروه از شورشیان نزدیک به یک سال پیش چهار پایانه صادرات نفت لیبی را به تصرف درآورده بودند. از آن زمان تا کنون صنعت نفت لیبی با مشکل بزرگی روبرو شده است.
در صورت عملی شدن این توافق، لیبی می تواند ظرفیت صادرات نفت خود را از پایانه های بزرگ شرق این کشور ٥٠٠ هزار بشکه در روز افزایش دهد.

علی الحسی، سخنگوی شورشیان، گفت: دولت لیبی و دولت سیرنایکا برای بازگشایی پایانه های صادرات نفت راس لانوف و السدر موافقت کردند.
وی این اقدام را در ارتباط با انتخابات مجلس لیبی که هفته گذشته برگزار شد اما نتایج آن هنوز اعلام نشده است، عنوان کرد.

دولت لیبی تا کنون واکنشی به این خبر نداشته است. توافق های پیشین برای بازگشایی پایانه ها به سرانجام نرسید. با وجود این توافق ماه آوریل موجب بازگشایی پایانه های الزویتنیه و الحریقه شد.
الحسی اعلام کرد این پایانه ها روز چهارشنبه دوباره باز می شوند و بر اساس توافق حکم برائت برای تمامی کسانی که در به اشغال در آوردن آنها نقش داشتند، صادر می شود.

لیبی پیش از موج تازه ناآرامی ها، تظاهرات و تحصن های خود، روزانه یک میلیون و ۴٠٠ هزار بشکه نفت تولید می کرد. اما ناآرامی ها تولید نفت این کشور را به ١٥٠ هزار بشکه در روز تقلیل داد. لیبی روز سه شنبه(١٠ خردادماه) ٣٢١ هزار بشکه نفت تولید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز