خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا؛

خاموشی تهران نزدیک است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۵۵۸

دستگاه‌هایی مثل مترو و مراکز نظامی پول برق را نمی‌دهند و در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان به برق تهران بدهی دارند همچنین شرکت‌های توزیع تهران نیز ۶۰ میلیارد تومان طلب دارند که جمعا حوزه استحفاظی برق منطقه‌ای تهران ۱۶۰ میلیارد تومان طلبکار است.

" مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران " کمبود سوخت گاز و مصرف ذخیره زمستانی و همچنین بدهی برخی سازمان و ارگان‌ها را از جمله مشکلات حوزه استحفاظی برق تهران عنوان کرد.

" سید زمان حسینی " مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص مسائل مربوط به تامین سوخت نیروگاه‌ها گفت: سوخت نیروگاه‌ها معمولا از ۲ طریق سوخت مایع و گاز تامین می‌شود که سوخت مایع شامل گازوئیل و مازوت است و در حال حاضر نیز وزارت نفت اعلام کرده که بدلیل تعمیرات و سرویس پالایشگاه‌ها قادر به تامین سوخت نیروگاه‌ها نیستند لذا ما نمی‌توانیم گاز مورد نیاز خود را بصورت کامل تامین کنیم.

ذخیره زمستانی " سوخت نیروگاه‌ها " مصرف شد

وی ادامه داد: نیروگاه‌ها برای حل مشکل و جلوگیری از خاموشی سوخت مایعی که برای زمستان ذخیره سازی شده بود را مصرف کردند با توجه به اینکه طبق سیاست گذاری‌ها باید برای ۴۵ روز در زمستان ذخیره سوخت داشته باشیم مصرف آن نشانگر وضع خوبی نیست.

رشد " مصرف برق " اگر در خدمت رشد اقتصاد باشد تشویق می‌شود

حسینی در ادامه به رشد اقتصادی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت برنامه رشد اقتصادی را در دستور کار داشته که لازمه آن رونق صنایع است، و رونق صنعت نیز منوط به تامین برق است بنابراین باید سوخت کافی برای تولید برق به میزان لازم داشته باشیم و در این راستا باید علاوه بر ساخت نیروگاه تجهیزات را نیز نوسازی و توسعه دهیم.

وی افزود: اگر مصرف برق بصورت منطقی بالا رفته و در جهت کمک به رشد اقتصاد کشور باشد منطقی است و تمامی دستگاه‌ها نیز باید همکاری کرده چرا که این افزایش مصرف گریز ناپذیر بوده و باید تشویق هم شود اما به شرطی که زیرساخت‌های تامین برق پایدار نیز فراهم باشد.

طلب ۱۶۰ میلیارد تومانی برق منطقه‌ای تهران / مراکز نظامی و مترو بدهکارند

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران در ادامه در خصوص بدهی دستگاه‌ها به صنعت برق نیز گفت: دستگاه‌هایی مثل مترو و مراکز نظامی پول برق را نمی‌دهند و در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان به برق تهران بدهی دارند همچنین شرکت‌های توزیع تهران نیز ۶۰ میلیارد تومان طلب دارند که جمعا حوزه استحفاظی برق منطقه‌ای تهران ۱۶۰ میلیارد تومان طلبکار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز