خبرگزاری کار ایران

آیت الله صافی گلپایگانی:

صرفه جویی درمصرف آب وظیفه شرعی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۶۰۸

نیمی از کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد و پی جویی منابع جدید از جمله تهیه آب از کشورهای همسایه و شیرین کردن آب دریاها در دستور کار است اما بهترین راه حل، صرفه جویی است که مردم باید آن را جدی بگیرند.

آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: صرفه جویی در مصرف آب وظیفه ای شرعی و دینی است.

به گزارش ایلنا، وی روز پنجشنبه در دیدار وزیر نیرو درقم افزود: منابع آبی و انرژی حق همه ملت است و همگان باید نسبت به رعایت حق هم متوجه باشند، نباید افراد هر طور که می خواهند عمل کنند، ما باید حقوق همگان را رعایت کنیم.

آیت الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: اعمال ما نباید به گونه ای باشد که خداوند ما را به خودمان واگذار کند، مساله آب مساله حیات انسان ها ست و صرفه جویی وظیفه ای شرعی است.

وی افزود: همه باید به خداوند توکل کنیم و از او استعانت بجوییم چرا که بی توجهی به خدا و معاصی باعثاز بین رفتن نعمات الهی شده است.

وی گفت: وقتی مردم و دنیا به سمت فساد حرکت می کنند و اصرار به ظلم وستم دارند، نعمت خداوند از آنان سلب می شود.

آیت الله صافی گلپایگانی اظهارکرد: خدا را نباید فراموش کنیم و به یکدیگر مهربان باشیم و حقوق فقرا را رعایت کنیم تا پروردگار از ما راضی باشد.

وزیر نیرو نیز دراین دیدار با بیان اینکه وضعیت آب قم خوب است و سد ˈکوچری ˈ آبگیری شده گفت: متاسفانه مشکل کم آبی امری جهانی است و تمام دنیا درگیر این موضوع است.

حمید چیت چیان افزود: نزولات جوی کاهش یافته و همین امر باعثشده تا مشکلات کم آبی همه جا را فراگیرد.

وی ادامه داد: از طرفی نیز مصرف افزایش پیدا کرده و کم شدن جریان آب در رودخانه ها و حفر چاه های زیرزمینی مشکلی دیگر در مقوله آب است.

وی اظهارکرد: نیمی از کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد و پی جویی منابع جدید از جمله تهیه آب از کشورهای همسایه و شیرین کردن آب دریاها در دستور کار است اما بهترین راه حل، صرفه جویی است که مردم باید آن را جدی بگیرند.

چیت چیان با بیان اینکه ۹۲درصد آب را کشاورزان مصرف می کنند، بر اصلاح شیوه های آبیاری کشاورزی تاکید کرد.

وی درادامه گفت: مراجع تقلید و علمای حوزه های علمیه کمک بزرگی در مسیر صرفه جویی مصرف آب در کشور هستند و رهنمودهای آنان اثربخش خواهد بود.

وزیر نیرو در سفر یک روزه به قم با علما و مراجع دیدار می کند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز