خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پالایش نفت شازند:

تولید گاز مایع در پالایشگاه شازند چهار برابر شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۲۴۳

واحدهای طرح توسعه این پالایشگاه در اسفند ماه ۸۹ با وجود تحریم های اقتصادی و به دست متخصصان داخلی در مدار تولید قرار گرفتند و پس از۳ سال کارکرد مستمر این واحدها به تازگی نخستین تعمیرات اساسی آنها انجام شده است.

تولید گاز مایع در پالایشگاه شازند چهار برابر شد.

به گزارش ایلنا، شیرازی‌زاده گفت: روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین با کیفیت استاندارد یورو ۵ در این واحد تولید شده و نیز تولید بنزین سوپربا راه اندازی این واحد از ۱.۲ میلیون لیتر به ۳.۲ میلیون لیتر افزایش یافته است.

علی شیرازی زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به تعمیرات اساسی ۴ واحد طرح توسعه پالایشگاه شازند اظهار کرد: این تعمیرات اساسی در مدت ۲ ماه در واحدهای تقطیر، تصفیه نفتا واکتانایز، تصفیه هیدروژنی نفت سفید و ایزومریزاسیون انجام شده است.

وی افزود: واحدهای طرح توسعه این پالایشگاه در اسفند ماه ۸۹ با وجود تحریم های اقتصادی و به دست متخصصان داخلی در مدار تولید قرار گرفتند و پس از۳ سال کارکرد مستمر این واحدها به تازگی نخستین تعمیرات اساسی آنها انجام شده است.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی شازند تصریح کرد: باوجود تحریم های موجود تمامی قطعه های مورد نیاز تعمیرات اساسی به موقع تهیه شده و با همکاری همکاران وآمادگی نیروی انسانی، ماشین آلات و تجهیزات، این تعمیرات ۸ روز زودتر از برنامه ریزی مصوب انجام و واحدها در مدار تولید مجدد قرار گرفتند.

شیرازی زاده با اشاره به اینکه طرح توسعه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند ظرفیت تولید بنزین را افزایش داده گفت: روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین با کیفیت استاندارد یورو ۵ در این واحد تولید شده و نیز تولید بنزین سوپربا راه اندازی این واحد از ۱/۲ میلیون لیتر به ۳/۲ میلیون لیتر افزایش یافته است.

وی افزود: روش بنزین سازی در طرح توسعه پالایشگاه شازند بهره گیری از فرایند تبدیل مازوت به بنزین بوده و نیز تولید ۷۰۰ تن گوگرد در روز و افزایش ظرفیت تولید گازوئیل به میزان ۱/۵ میلیون لیتر در روز با استاندارد یورو ۴ از دیگر تولیدات طرح توسعه پالایشگاه شازند است.

مدیرعامل پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند تصریح کرد: طرح توسعه این پالایشگاه با آخرین فناوری روز صنایع پالایش نفت در راستای ارتقای کیفیت محصولات با استانداردهای بین المللی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و اصلاح فرآیندها برای دریافت خوراک مخلوط نفت خام سبک و سنگین به جای نفت خام سبک اهواز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند به عنوان هفتمین مجموعه بزرگ پالایشگاهی و یکی ازقطبهای صنعت نفت کشوراست گفت: این پالایشگاه سهم بسزایی در تولید و چرخه فرآورده های نفتی ایران دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز