خبرگزاری کار ایران

دورخیز شرکتهای خارجی برای بازگشت ایران

کد خبر : ۱۷۷۹۸۷

انتظار می رود بخش نفت و گاز ایران در تاریخ ۲۰ ژوئن(۳۰ خرداد ماه) و همزمان با پایان مهلت توافق هسته ای ژنو و ادامه مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع و نهایی، به روی شرکتهای خارجی باز شود.

شرکتهای خارجی فعال در زمینه نفت و گاز از بازگشت خود به بازار انرژی ایران خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از ای. ام، شرکتهای خارجی فعال در زمینه انرژی منتظرند در صورت لغو تحریمهای ایران تا پایان ماه جاری میلادی و پس از لغو تحریمهای اتحادیه اروپا فعالیت خود را در بازار ایران از سر گیرند.

اتحادیه اروپا در ماه ژانویه سال جاری به طور موقت و محدود بخشی از تحریمها علیه بخش انرژی و اقتصادی ایران را لغو کرد. این تحریمها در واقع به منظور جلوگیری از پیشرفت هسته ای ایران اعمال شده بودند.

بنا بر این گزارش، انتظار می رود بخش نفت و گاز ایران در تاریخ ۲۰ ژوئن(۳۰ خرداد ماه) و همزمان با پایان مهلت توافق هسته ای ژنو و ادامه مذاکرات برای رسیدن به توافق جامع و نهایی، به روی شرکتهای خارجی باز شود.

این اقدامی بسیار مهم به ویژه برای بازار انرژی جهانی است که هم اکنون نگرانیها از خطرهای ژئوپولیتیک تأمین نفت کشورهای تولید کننده ای مانند روسیه، ایران و لیبی را تحت تأثیر قرار داده است.

تام استاکر، کارشناس انرژی در شرکت پینسنت میسونز، در این باره گفت: تحریمهای آمریکا علیه تهران همچنان به قوت خود باقی است و این تحریمها مانع از فعالیت شرکتهایی است که با سرمایه بانک اتحادیه اروپا راه اندازی شده اند و از بازار مالی آمریکا استفاده می کنند.

همچنین براساس گزارش شبکه خبری بلومبرگ، تحریمها تأثیری بر حمل نفت ایران به کشورهای آسیایی از جمله چین و کره جنوبی نداشته است و صادرات نفت ایران در چهار ماه نخست سال جاری میلادی با رشد روبرو بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز