خبرگزاری کار ایران

کارشناسان پیش‌بینی کردند

نفت امسال ۱۱۶ دلاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۳۳۱

، تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کردند که قیمت متوسط نفت برنت تا پایان امسال به ۱۱۶ دلار برسد. اکنون با افزایش خشونت ها در عراق، میزان افزایش قیمت ها به موضوع گمانه زنی های مختلف تبدیل شده است.

کارشناسان اقتصادی با توجه به درگیری های عراق پیش بینی کردند متوسط قیمت جهانی نفت تا پایان سال جاری میلادی به ۱۱۶ دلار برسد.

به گزارش ایلنا به نقل از بلومبرگ، تحلیلگران اقتصادی پیش بینی کردند که قیمت متوسط نفت برنت تا پایان امسال به ۱۱۶ دلار برسد. اکنون با افزایش خشونت ها در عراق، میزان افزایش قیمت ها به موضوع گمانه زنی های مختلف تبدیل شده است.

در روز ۱۳ ژوئن در حالی که تروریست های گروه داعش ارتش عراق را عقب راندند و به سوی بغداد پیشروی کردند، قیمت نفت برنت دریای شمال برای اولین بر در طی ۹ ماه اخیر به بالای ۱۱۴ دلار رسید. گروه ترورریستی دولت اسلامی عراق و شام(داعش) عملیات تعمیر خط لوله کرکوک به بندر کیهان ترکیه را متوقف کرده است.

درگیری های عراق، تولید نفت در دومین تولیدکننده بزرگ اوپک را تهدید می کند. آژانس بین المللی انرژی در روز ۱۳ ژوئن پیش بینی کرد که ۶۰ درصد رشد تولید اوپک در ادامه دهه جاری میلادی توسط عراق تامین خواهد شد. بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، مصرف جهانی نفت در سه ماهه پایانی امسال «به شدت افزایش خواهد یافت» و اوپک باید برای کمک به تامین این میزان تقاضا نفت بیشتری تولید کند.

کاترین اسپکتور، تحلیلگر بازار نفت در نیویورک گفت: «ما منتظر یک اتفاق بد در این بازار به شدت متوازن بودیم و اکنون این اتفاق افتاده است…ریسک های مختلفی بازار را تهدید می کرد، اما هیچ کس پیش بینی نمی کرد که وضعیت با این سرعت بدتر شود.»

قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه جولای در روز ۱۳ ژوئن با ۳۹ سنت افزایش به ۱۱۳ دلار و ۴۱ سنت رسید که بالاترین قیمت از ۹ سپتامبر تاکنون بود. ویکاس دویودی تحلیلگر بازار نفت پیش بینی کرد که قیمت متوسط نفت برنت در سه ماهه پایانی سال به ۱۱۶ دلار برسد. بر اساس رده بندی بلومبرگ، او بهترین پیش بینی کننده قیمت نفت برنت در سه ماهه ابتدایی امسال بوده است.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز با ۱۸ سنت افزایش به ۱۰۶ دلار و ۹۱ سنت رسید که بالاترین قیمت از ۱۸ سپتامبر تاکنون بود.

میشائیل لینچ، تحلیلگر بازار نفت در ماساچوست روز ۱۳ ژوئن گفت: «بازار به دلیل تحولات عراق، شاهد تغییرات سریع خواهد بود…اگر ما شاهد تیراندازی در خیابان های بغداد باشیم، قیمت ها افزایش خواهد یافت، اما تصور نمی کنم قیمت نفت خام آمریکا از ۱۲۰ دلار عبور کند.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز