خبرگزاری کار ایران

زنگنه در بدو ورود به وین؛

ایران آماده افزایش سریع تولید نفت پس از لغو تحریمهاست

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۰۵

ارتقای ضریب بازیافت و احیای میدانهای نفتی کنونی از جمله اهواز، آغاجری، گچساران، مارون و بی بی حکیمه که در مجموع ۸۰ درصد تولید نفت خام ایران را شامل می شوند، از اولویت های اصلی صنعت نفت ایران دانست.

بیژن زنگنه در بدو ورود به وین اتریش برای شرکت در نشست ۱۶۵ اوپک از آمادگی ایران برای افزایش سریع تولید نفت خام پس از لغو تحریمها خبر داد.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه اعلام کرد: ایران می تواند بلافاصله پس از لغو تحریمها صادرات نفت خام خود را روزانه ۵۰۰ هزار بشکه افزایش دهد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: ما می توانیم به سرعت تولید خود را نیم میلیون بشکه افزایش دهیم و ظرف چند ماه بعد می توانیم این رقم افزایش را به ۷۰۰ هزار بشکه در روز برسانیم.

وزیر نفت ایران تصریح کرد: ایران می تواند پس از لغو همه تحریمها ظرف کمتر از سه ماه تولید خود را به روزانه چهار میلیون بشکه در روز برساند.

زنگنه همچنین از برنامه خود برای دیدار با تعدادی از شرکتهای نفتی بین المللی در زمان حضورش در وین خبر داد اما به نام این شرکت ها اشاره ای نکرد.

وی گفت: ایران از اسامی میدان های نفتی برای توسعه، پروژه ها و مدل نهایی قراردادهای نفتی خود را در ماه نوامبر در لندن رونمایی می کند.

وزیر نفت ایران گفت: ارتقای ضریب بازیافت و احیای میدانهای نفتی کنونی از جمله اهواز، آغاجری، گچساران، مارون و بی بی حکیمه که در مجموع ۸۰ درصد تولید نفت خام ایران را شامل می شوند، از اولویت های اصلی صنعت نفت ایران دانست.

یک مقام ارشد ایرانی در ژنو گفت: چنانچه تهران و کشورهای عضو گروه ۱ + ۵ نتوانند تا ۲۰ ژوئیه(۲۹ تیر ماه) یعنی مهلت پایان توافقنامه ۶ ماه موقت به توافقی جامع و نهایی برسند، احتمال می رود این توافق برای یک دوره ۶ ماهه دیگر تمدید شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره این که واکنش ایران نسبت به احتمال لغو نشدن تحریمها چه خواهد بود، گفت: ما این حق را برای خود محفظو می دانیم که تولید خود را از راهی که بتوانیم افزایش دهیم.
بیشتر اعضای اوپک در اظهارنظرهای جداگانه خود از احتمال تثبیت سقف تولید اوپک در نشست امروز(چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه) خبر داده اند و زنگنه نیز همچنین نظری داشت.
وزیر نفت ایران گفت: من فکر نمی کنم میان اعضای اوپک بر سر موضوع تثبیت سقف تولید چالشی داشته باشد.

زنگنه درباره شرایط کنونی بازارهای جهانی نفت خام گفت: هم اکنون همگی از شرایط حاکم بر بازارهای جهانی راضی هستند و به نظر می رسد که تولید کنندگان و مصرف کنندگان در شرایط مطلوبی به سر می برند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز