خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا:

افت فشار شبکه راهکاری جهت مدیریت مصرف آب / وضعیت نامطلوب آب سدهای شرق تهران

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۸۳۷

در حال حاضر میزان مصرف روزانه در حد ۳ میلیون متر مکعب است که در روزهای گرم سال این میزان به ۳.۴ میلیون متر مکعب در شبانه روز می‌رسد لذا به کاهش فشار شبکه برای اعمال صرفه جویی اقدام می‌کنیم.

مدیر عامل آب منطقه ای تهران افت فشار آب شبکه را یکی از راهکارهای مدیریت مصرف آب در روزهای گرم سال عنوان کرد.

خسرو ارتقایی مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه آیا کاهش فشار آب تاثیری در افزایش حجم آب سد‌ها داشته یا خیر، اظهار داشت: تا کنون افت فشار آب اعمال نشده و اگر گزارشاتی مبنی بر افت فشار آب داده شده بخاطر شکستگی لوله و یا حوادثبوده و تا زمانی که مشکل رفع شود ممکن است زمان ببرد و این تصور پیش آید که افت فشار شبکه بوده است.

وی افزود: هنوز به فصل گرما نرسیده‌ایم اما با نزدیک شدن به فصل گرما و تابستان اگر دچار کمبود شویم ممکن است نسبت به کاهش فشار شبکه مبادرت ورزیم.

ارتقایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان مصرف روزانه در حد ۳ میلیون متر مکعب است که در روزهای گرم سال این میزان به ۳.۴ میلیون متر مکعب در شبانه روز می‌رسد که در این صورت میزان آبی که در سد‌ها ذخیره داریم پاسخگو نبوده لذا باید علاوه بر اقدامات توصیه‌ای برای کاهش مصرف آب نسبت به کاهش فشار شبکه نیز برای اعمال صرفه جویی اقدام می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره وضعیت نامطلوب آب سدهای سامانه شرق تهران خاطرنشان کرد: زمانی که تصفیه خانه شماره ۷ راه اندازی شود بخشی از مشکل کم آبی شرق تهران برطرف شده و آب سد ماملو جهت مصرف شرب این منطقه فرستاده می‌شود.

مدیر عامل آب منطقه‌ای تهران زمان راه اندازی تصفیه خانه شماره ۷ را شهریور ماه اعلام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز