خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی در نمایشگاه نوزدهم نفت؛

امکان برداشت ۹ میلیون مترمکعب گاز در روز از مخزن شوریجه فراهم شد / مشکل کمبود گاز شمال کشور رفع شد

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۶۵۲

با بهره‌برداری از طرح تزریق گاز به شوریجه مشکل کمبود گاز در شمال کشور مرتفع می‌شود و از گاز ذخیره‌سازی شده می‌توان در زمستان استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی با اعلام آغاز تزریق گاز به دومین مخزن ذخیره‌سازی گاز کشور گفت: ذخیره‌سازی گاز ایران در منطقه شوریجه با حجم ۳ تا ۴ میلیون مترمکعب در روز آغاز شده و برنامه داریم تا این رقم به ۵ میلیون مترمکعب در روز برسد تا بتوانیم در زمستان سال جاری ۹ میلیون مترمکعب در روز از این مخزن گاز برداشت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود سامی وند(مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی) در نشست خبری حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: طرح ذخیره‌سازی شوریجه در زمستان سال گذشته نهایی شد و به دلیل نیاز بخش خانگی برای تامین گاز، امکان تزریق گاز به مخزن شوریجه فراهم نشد.

وی طرح یاد شده را یکی از بزرگترین پروژه های ذخیره سازی گاز خاورمیانه دانست و افزود: در حال حاضر عملیات تزریق گاز به این مخزن انجام شده و نشت یابی تاسیسات آن نیز به اتمام رسیده است.

مدیرعامل شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی افزود: ‌ روز گذشته تزریق گاز به دومین مخزن ذخیره‌سازی گاز ایران در منطقه شوریجه با حجم ۳ تا ۴ میلیون مترمکعب در روز آغاز شده و برنامه داریم تا این رقم به ۵ میلیون مترمکعب در روز برسد تا بتوانیم در زمستان سال جاری ۹ میلیون مترمکعب در روز از این مخزن گاز برداشت کنیم.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این طرح مشکل کمبود گاز در شمال کشور مرتفع می‌شود و از گاز ذخیره‌سازی شده می‌توان در زمستان استفاده کرد، تصریح کرد: با اجرای طرح‌های یاد شده در حوزه ذخیره‌سازی، کشور ایران به مقام پنجم در بخش ذخیره‌سازی می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز