خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت در جمع خبرنگاران؛

با آمدن خارجی‌ها شرکت‌های ایرانی بیکار نمی‌شوند / ناقضان پیمان نفتی با ایران بدون تعارف اخراج می‌شوند

کد خبر : ۱۶۵۹۶۲

آلودگی بنزین وارداتی به کشور شایعه است و بنزینی که وارد کشور می‌شود از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

زنگنه با بیان اینکه با آمدن شرکت های خارجی، فازهای در حال توسعه از پیمانکاران ایرانی گرفته نخواهد شد گفت: قصد پاکسازی صنعت نفت ایران از سرمایه‌ها و پیمانکاران چینی را نداریم اما هر شرکتی اعم از شرکت‌های چینی و غیرچینی در پروژه‌ای به تعهدات خود پایبند نباشد بدون تعارف با این شرکت‌ها قطع همکاری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه‌های جدید صنعت نفت در ایران با اجرایی شدن، وضعیت اقتصاد کشور را رشد می‌دهد.

وی افزود: همچنین ایران از ظرفیت‌های خود در بخش تولید نفت و گاز برای امنیت انرژی منطقه و جهان استفاده می‌کند.

وزیر نفت با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شرکت‌های داخلی تصریح کرد: هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و امیدواریم با طرحها و پروژه‌هایی که در آینده نزدیک تعریف می شود این شرکتها رشد سریعتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه صادرات خدمات فنی و مهندسی نفت در بهبود روابط بین المللی بسیار موثر است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال توسعه ظرفیت های ساخت داخل هم برای تأمین نیازهای صنعت نفت و هم صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی هستیم.

زنگنه در خصوص حضور شرکت پیمانکار چینی در پروژه آزادگان شمالی گفت: این شرکت فعلا در توسعه آزادگان شمالی حضور دارد اما از عملکرد آن به هیچ عنوان راضی نیستیم.

هر شرکتی به تعهدات خود پایبند نباشد بدون تعارف اخراج می شود

وی ادامه داد: ‌ قصد پاکسازی صنعت نفت ایران از سرمایه ها و پیمانکاران چینی را نداریم اما هر شرکتی اعم از شرکت های چینی و غیرچینی در پروژه ای به تعهدات خود پایبند نباشد، بدون تعارف با این شرکت، قطع همکاری می کنیم.

با آمدن خارجی‌ها شرکت‌های ایرانی بیکار نمی‌شوند

زنگنه با بیان اینکه با آمدن شرکت های خارجی، فازهای در حال توسعه از پیمانکاران ایرانی گرفته نخواهد شد، توضیح داد: از شرکتهای خارجی متقاضی فعالیت در صنعت نفت ایران در حوزه پارس جنوبی تنها در دو فاز باقیمانده امکان استفاده وجود دارد و آنها در فازهای در حال ساخت هیچ نقشی نخواهند داشت.

وی تصریح کرد: امسال کار ساخت ٨ پالایشگاه ۶٠ هزار بشکه ای مایعات گازی در منطقه عسلویه به دست بخش خصوصی و با کمک وام صندوق توسعه ملی آغاز می شود.

آلودگی بنزین وارداتی به کشور شایعه است

زنگنه با بیان اینکه هم اکنون ایران برای خرید بنزین با چین قراردادی ندارد، گفت: آلودگی بنزین وارداتی به کشور شایعه است و بنزینی که وارد کشور می شود از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: ما در مقابل ملت ایران و سلامت آنها متعهد هستیم و به همین دلیل هم اعلام کردیم بنزین پتروشیمی تا زمانی که در شرایط اضطراری قرار نگرفته ایم تولید نشود.

زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری نفتی ایران و روسیه برای تهاتر کالا و نفت خاطرنشان کرد: باید اول برادری خود را ثابت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز