خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل نیروگاه ارومیه در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش مصرف برق در پی فعال شدن واحدهای تولیدی / تابستان خاموشی کم داریم

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۵۰۱

با توجه به اینکه فرصت برای تها‌تر در نظر گرفته شده از‌‌ همان محلی است که برای تمامی وزارت خانه‌ها قابل اجراست؛ اگر وزارت نیرو بتواند سریع‌تر و چابک‌تر عمل کند بهتر می‌تواند اهداف خود را عملیاتی کرده و بدهی‌های خود را پرداخت کند.

مدیرعامل نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی ارومیه گفت: وزارت نیرو باید برای کمک به رونق تولید نسبت به تهاتر بدهی و مطالبات بخش خصوصی سریع‌تر عمل کند.

علیرضا صدرآبادی مدیرعامل نیروگاه ۱۰۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت مطالبات بخش خصوصی از دولت اظهار داشت: فعلا بدهی‌های دولت به بخش خصوصی پرداخت نشده اما قرار است که دولت برای پرداخت مطالبات بخش خصوصی تها‌تر کند.

وی افزود: وزارت نیرو باید از فرصتی که در قانون بودجه سال جاری آمده استفاده کرده و مطالبات بخش خصوصی از وزارت نیرو و بدهی‌ها به سازمان خصوصی سازی را تها‌تر کند تا مشکلات دو طرف حل شود.

صدرآبادی خاطرنشان کرد: بخش برق از پرداخت سهم هدفمندی معاف شده اما هنوز پولی وارد چرخه مالی وزارت نیرو نشده که این وزارتخانه بتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند.

تهاتر راهکار صاف شدن بدهی‌های برقی وزارت نیرو

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرصت برای تها‌تر در نظر گرفته شده از‌‌ همان محلی است که برای تمامی وزارت خانه‌ها قابل اجراست؛ اگر وزارت نیرو بتواند سریع‌تر و چابک‌تر عمل کند بهتر می‌تواند اهداف خود را عملیاتی کرده و بدهی‌های خود را پرداخت کند.

مدیرعامل نیروگاه ارومیه یادآور شد: وزارت نیرو باید ازامکانات و منابعی که در قانون بودجه سال جاری دیده شده استفاده کرده و با اولویت بندی طرح‌ها نسبت به پرداخت بدهی به بخش خصوصی اقدام کند.

با خروج از رکود اقتصادی افزایش مصرف برق خواهیم داشت

وی گفت: با توجه به اینکه برنامه دولت در سال جاری خروج از رکود اقتصادی است لازمه تحقق این امر تولید برق بیشتر برای فعال شدن واحدهای تولیدی است لذا خواه ناخواه افزایش مصرف برق خواهیم داشت.

صدرآبادی تاکید کرد: وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی برق در ایام پیک مصرف و فصل تابستان باید نسبت به پرداخت بدهی‌ها به بخش خصوصی مبادرت ورزیده تا بدین نحو تولید را نیز رونق دهد.

وی همچنین یادآور شد: با تدابیری که وزارت نیرو جهت بهینه سازی شبکه فرسوده توزیع و پرداخت بدهی‌ها اندیشیده احتمال خاموشی در فصل تابستان بسیار کم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز