خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی CNG در گفت‌و‌گو با ایلنا:

افزایش ۲۰درصدی تقاضا برای سی. ان. جی / کمبود ۱۵۰۰ جایگاه سی. ان. جی

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۹۲۰

۵۰ تا ۶۰ درصد این جایگاه‌ها به دلیل اختلاف و عدم پرداخت قبوض ومابقی بدلیل نقص فنی تعطیل شده بودند که تا پایان هفته ۸۰ تا ۹۰ درصد این میزان وارد مدار می‌شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی CNG با اشاره به افزایش تقاضای استفاده از سوخت سی. ان. جی گفت: در حال حاضر با توجه به تردد ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارخودرو در کشور ۱۵۰۰ جایگاه در کشور کمبود داریم.

اردشیر دادرس رئیس هیات مدیره انجمن صنفی CNG در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص افزایش تقاضا برای استفاده از سوخت سی. ان. جی و برنامه‌ها برای توسعه جایگاه‌های این سوخت اظهار داشت: دولت تا کنون ۲۲۰۰جایگاه سی. ان. جی ساخته و ساخت بیشتر از ۲۵۰۰ جایگاه را دستور کار ندارد لذا بخش خصوصی باید نسبت به توسعه کمی و کیفی جایگاه اقدام کند و در این خصوص منتظر ابلاغ کارمزد‌ها هستند.

افزایش ۲۰درصدی تقاضا برای سی. ان. جی

وی افزود: بعد ازاعلام نرخ جدید سوخت طی هفته جاری ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش کشش تقاضای سی. ان. جی داشتیم اما باید منتظر بمانیم که ظرف یک ماه بازار به ثبات نسبی رسیده و ازدحام موج اول کم شود زیرا فعلا بعضی از کارت سوخت ۴۰۰ تومانی استفاده می‌کنند.

۱۶۰ جایگاه سی. ان. جی در تعطیلی بسر می‌برند

دادرس با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ جایگاه تعطیلند، تصریح کرد: ۵۰ تا ۶۰ درصد این جایگاه‌ها به دلیل اختلاف و عدم پرداخت قبوض ومابقی بدلیل نقص فنی تعطیل شده بودند که تا پایان هفته ۸۰ تا ۹۰ درصد این میزان وارد مدار می‌شوند.

کمبود ۱۵۰۰ جایگاه سی. ان. جی

وی با اشاره به کمبود ۱۵۰۰ جایگاه سی. ان. جی در کشور، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو در کشور تردد می‌کنند که با توجه به این میزان خودرو باید ۱۵۰۰ جایگاه اضافه شود، ضمن اینکه ۱۶۰ جایگاه نیزدر تهران کمبود داریم.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی CNG با اشاره به ارائه بسته حمایتی برای جایگاه‌ها از سوی دولت، تصریح کرد: کارمزد پایه، ویژه و کارمزد تشویقی ۱۰ درصدی باعثرشد و نمو کمی وکیفی جایگاه‌ها خواهد شد.

وی همچنین خواستار حذف تعرفه واردات مخزن و ارائه تسهیلات ویژه برای توسعه جایگاه‌ها توسط بخش خصوصی شد.

مخزن سی. ان. جی بومی‌سازی می‌شود

دادرس در ادامه ازساخت و تولید ورق فولاد فوق کشش گرم و مخزن سی. ان. جی توسط تولیدکنندگان ایرانی خبر داد و گفت: قبلا این مخازن از خارج از کشور وارد می‌شد اما اکنون این مخازن با کیفیت بالا و قیمت پایین در کشور تولید خواهدشد که تا ۲ ماه آینده وارد مدار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز