خبرگزاری کار ایران

اولین محموله نفت خام در بورس انرژی فروخته شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۲۷۴

میزان تقاضای خریداران سه هزار و ۶۶ بشکه و عرضه دو هزار و ٩٢٠ بشکه بود. این در حالی است که حداقل میزان خرید ١۴۶ بشکه و حداکثر کل عرضه به میزان دو هزار و ٩٢٠ بشکه تعییین شده بود.

اولین محموله نفت خام در بورس انرژی امروز(یکشنبه ١٧ فروردین) فروخته شد.

به گزارش ایلنا، دو هزار و ٩٢٠ بشکه نفت خام در اولین روز عرضه با حضور رکن الدین جوادی، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، شاپور محمدی، معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی، علی صالح آبادی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، سیدعلی حسینی، مدیرعامل بورس انرژی و جمعی از فعالان بازار سرمایه امروز(یکشنبه ١٧ فروردین) در محل بورس انرژی ایران فروخته شد.

بر این اساس، امروز نخستین محموله بشکه های نفت خام ایران در بورس انرژی عرضه و ١۴۶ بشکه با قیمت سه میلیون و ۶٣ هزار و ٣١ ریال خریداری و مابقی بشکه ها با قیمت پایه سه میلیون و ۶٣ هزار و ٢٧ ریال خریداری شد.

امروز تعداد سه متقاضی برای خرید نفت خام با یکدیگر به رقابت پرداختند و یک خریدار تعداد ١۴۶ بشکه نفت خام سبک ایران را چهار ریال بیشتر از قیمت پایه به نرخ سه میلیون و ۶٣ هزار و ٣١ ریال خریداری کرد و دو خریدار دیگر مابقی بشکه ها را به قیمت پایه خریدند.

همچنین میزان تقاضای خریداران سه هزار و ۶۶ بشکه و عرضه دو هزار و ٩٢٠ بشکه بود. این در حالی است که حداقل میزان خرید ١۴۶ بشکه و حداکثر کل عرضه به میزان دو هزار و ٩٢٠ بشکه تعییین شده بود.

بر اساس مصوبه هیات مدیره بورس انرژی، نوسان ٢٠ درصدی در قیمت لحاظ شد، بنابراین حداقل قیمت دو میلیون و ۴٥٠ هزار و ۴٢٢ ریال و حداکثر قیمت در این رقابت سه میلیون و ۶٧٥ هزار و ۶٣٢ ریال بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز