خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی در گفتگو با ایلنا؛

میزان صادرات فرآورده‌های نفتی نسبت به سال گذشته کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۷۹۱

در ۱۱ ماهه سال جاری میزان صادرات فرآورده ها به لحاظ ارزش دلاری ۱۴.۷۷ درصد به لحاظ ارزش ریالی ۱۰۰.۱۴ درصد و از نظر وزنی ۰.۱۲ درصد نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی دلیل کاهش صادرات را در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مباحثی همچون مشکلات مربوط به انتقال پول، ممنوعیت صادرات برخی اقلام در ۶ ماه ابتدای سال، مشکلات مربوط به گمرک پیمان‌های ارزی و گران کردن نرخ‌ها عنوان کرد.

حسن خسروجردی رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اعلام آخرین وضعیت صادرات فرآورده های نفتی اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال جاری میزان صادرات فرآورده ها به لحاظ ارزش دلاری ۱۴.۷۷ درصد به لحاظ ارزش ریالی ۱۰۰.۱۴ درصد و از نظر وزنی ۰.۱۲ درصد نسبت به ۱۱ ماهه سال گذشته کاهش داشته است.

وی درصدهای اعلام شده را مربوط به فرآورده های روان کننده، حلال، رقیق کننده، پارافین ها و قیر عنوان کرد و افزود: اقلام صادراتی مذکور در ۱۱ ماهه سال ۹۱ از نظر وزنی ۳میلیون و ۲۷۵ هزار و ۷۶۵ تن، به لحاظ ارزش ریالی ۳۷ هزار و ۳۲۹ میلیارد و ۷۶۸ هزار و ۷۲۷ و از نظر ارزش دلاری ۲ میلیارد و ۳۳۵ هزارو ۹۹۹هزار بوده که این میزان در ۱۱ ماهه سال جاری از نظر وزنی به ۳ میلیون و ۲۷۱ هزارو ۹۲۳ هزار تن، از نظر ارزش ریالی ۷۴ هزارو ۸۱۱ میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۳۲۱ هزار و به لحاظ ارزش دلاری امیلیارد و ۹۹۰ میلیون و ۱۴۸ هزار رسیده است.

خسروجردی دلیل کاهش صادرات را در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مباحثی همچون مشکلات مربوط به انتقال پول ممنوعیت صادرات برخی اقلام در ۶ ماه ابتدای سال، مشکلات مربوط به گمرک پیمان های ارزی و گران کردن نرخ ها عنوان کرد و افزود: در ۲ تا ۳ ماه اخیر با برطرف شدن مشکلات وضعیت صادرات تسهیل شده ضمن اینکه میزان صادرات تا بهمن ماه مربوط به تبعات منفی گذشته است و با اجرا و عملیاتی شدن سیاست روان سازی وضعیت صادرات بهبود خواهد یافت.

وی ادامه داد: یک ماهه اسفند معادلات صادرات را بهم میریزد و ارقام مربوط به صادرات افزایش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی همچنین به کاهش صادرات محصولات پتروشیمی اشاره و خاطرنشان کرد: در زمستان بدلیل کم شدن سوخت گاز پتروشیمی برای تامین سوخت منازل به تبع آن میزان تولید و صادرات نیز کاهش داشته بطوری که معدل آن به نصف رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز