خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

توسعه نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۷۵

آلایندگی استفاده از زغال‌سنگ نسبت به مازوت به مراتب کمتر است و درواقع هیچ‌گونه مشکل زیست‌محیطی را ایجاد نمی‌کند.

وزیر نیرو از توسعه نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز در کشور خبر داد و گفت: با توجه به وجود معادن غنی زغال‌سنگ در کشور، منطق حکم می‌کند برای تولید برق از زغال‌سنگ استفاده شود.

به گزارش ایلنا، حمید چیت چیان در جریان بازدید از نیروگاه شهرستان زرند کرمان که برای نخستین بار در کشور با استفاده از سوخت زغال‌سنگ، برق تولید می‌کند، اظهار داشت: هم‌اکنون این نیروگاه دو واحد دارد که یک واحد آن در حال تعمیر است و واحد دیگر آن برای نخستین بار در کشور با استفاده از سوخت زغال‌سنگ فعال است.
وی با بیان اینکه استفاده از سوخت زغال‌سنگ در این نیروگاه تجربه نخست ما در کشور است، افزود: تمام فعالیت‌های بهسازی، نوسازی و راه‌اندازی تجهیزات زغال‌سوز ازجمله آسیاب، نوارهای انتقال زغال و مشعل‌های زغال‌سوز این نیروگاه توسط متخصصان داخلی صورت گرفته است.
وزیر نیرو گفت: آلایندگی استفاده از زغال‌سنگ نسبت به مازوت به مراتب کمتر است و درواقع هیچ‌گونه مشکل زیست‌محیطی را ایجاد نمی‌کند.
به‌گفته وی، با توجه به اینکه شهرستان زرند در حال صنعتی شدن است، برای تامین برق منطقه تصمیم گرفته شد با سرمایه‌گذاری دولتی دو واحد گازی ۱۵۰ مگاواتی در این نیروگاه احداثشود که با راه‌اندازی واحدهای جدید و با افزایش ظرفیت تولید در منطقه، نیاز کارخانه‌ها و صنایع جدید تامین می‌شود و این امر نقش بسزایی در توسعه و اشتغال و رونق اقتصادی مردم منطقه دارد.
چیت‌چیان همچنین با اشاره به بازدید از سد قدرونی، گفت: این سد که با هدف تامین آب شرب شهرستان‌های زرند و راور در حال احداثاست، هم‌اکنون اواخر دوران احداثخود را می‌گذراند و امیدواریم در سال ۹۳ به بهره‌برداری برسد.
" محمدرضا حیدری " مدیرعامل شرکت تولید برق زرند نیز در جریان بازدید وزیر نیرو از نیروگاه زرند، گفت: نیروگاه زرند نخستین نیروگاه حرارتی جنوب شرق کشور است که در سال ۱۳۵۲ با دو واحد ۳۰ مگاواتی به بهره‌برداری رسیده است.
وی افزود: این نیروگاه به‌واسطه وجود معادن زغال‌سنگ منطقه با هدف استفاده از سوخت زغال‌سنگ طراحی شده بود اما به‌دلایلی از سوخت زغال‌سنگ استفاده نشده است و بر همین اساس، به‌دنبال سیاست‌های وزارت نیرو و شرکت توانیر، کار زغال‌سوز کردن این نیروگاه برای نخستین بار در کشور توسط متخصصان داخلی در دستورکار قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز