خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو اعلام کرد؛

قیمت تمام شده هر کیلو وات ساعت برق حدود ۷۰ تومان است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۱۲۹

با توجه به فروش ۲۰۰ میلیارد کیلووات ساعت برق در سال، صنعت برق سالانه بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان تنها بابت هزینه‌های جاری خود با کسری روبرو است.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه هزینه برق مصرفی پرداخت شده ۸۳ درصد مردم ماهانه حدود هفت هزار تومان است، اعلام کرد: اگر قیمت برق واقعی نشود سالانه با کسری حدود ۹ هزار میلیارد تومانی روبرو خواهیم شد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ فلاحتیان در جمع مدیران صنعت برق با اشاره به متنوع سازی سبد تولید برق و انرژی ایران، گفت: بر این اساس یکی از برنامه‌های اولویت‌دار صنعت برق توسعه ظرفیت تولید برق با ساخت و توسعه نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر بادی و خورشیدی است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه هزینه برق مصرفی ۸۳ درصد از مشترکان خانگی کمتر از ۷ هزار تومان است، تصریح کرد: هم اکنون قیمت تمام شده هر کیلو وات ساعت برق بدون هزینه سوخت حدود ۷۰ تومان است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه به طور میانگین مشترکان ۲۳ تومان ازهزینه تمام شده برق را می پردازند، اظهار داشت: از این رو با توجه به فروش ۲۰۰ میلیارد کیلووات ساعت برق در سال، صنعت برق سالانه بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان تنها بابت هزینه‌های جاری خود با کسری روبرو است.

وی افزود: این مبلغ بدون هزینه‌های سرمایه و گذاری و توسعه سالانه صنعت برق است که با توجه به رشد میانگین ۷ درصدی مصرف برق که پاسخگویی به این میزان رشد مصرف، باید سالانه ۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید برق وارد مدار شود.

همایون حائری مدیرعامل توانیر هم در این نشست با بیان اینکه بر اساس مفاد قانون بودجه باید تا پایان سال آینده حدود ۶۰۰ مگاوات ظرفیت جدید تولید برق تجدید پذیر در کشور ایجاد شود، بیان کرد: در حال حاضر ایران از لحاظ ظرفیت نصب شده نیروگاهی در خاورمیانه رتبه نخست را در اختیار دارد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه باید سالانه پنج هزار مگاوات نیروگاه احداثشود و پنج تا ۶ میلیارد دلار برای احداثنیروگاه سرمایه گذاری شود، تبیین کرد: علاوه بر این باید ۶۰ تا ۷۰ میلیارد لیتر سوخت برای تولید برق در نیروگاه‌های کشور مصرف شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگ سازی در کاهش و مدیریت مصرف برق کشور، خاطرنشان کرد: تمام امکانات برای تامین برق در پیک تابستان سال آینده باید بسیج شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز