خبرگزاری کار ایران

رئیس سابق سندیکای صنعت برق در گفتگو با ایلنا؛

رونق تولید صنایع درسال آینده با افزایش تولید برق امکانپذیر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۴۵۵

افزایش تولید به افزایش مصرف برق منجر می‌شود، لذا در صورت عدم افزایش تولید برق تولید صنایع با چالش جدی مواجه خواهند شد.

رئیس سابق سندیکای صنعت برق رونق سرمایه گذاری در صنعت برق را منوط به واقعی شدن قیمت برق دانست و گفت: با توجه به رشد اقتصادی در سال آینده و به تبع آن رونق تولید، افزایش تولید برق ضرورتی انکار ناپذیر خواهد بود.

محمد پارسا رئیس سابق سندیکای صنعت برق در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بدهی‌های بخش خصوصی در بخش نیروگاهی اظهار داشت: اگر نیروگاه‌ها نتوانند بدهی‌های خود را پرداخت کنند تجهیز نیروگاه‌ها و تولید برق با مشکل مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه با اجرایی شدن مصوبه جدید تعرفه‌ها و واقعی شدن قیمت برق سرمایه گذاری رونق خواهد یافت، افزود: اگر قیمت برق واقعی شده و تکلیف سرمایه گذاری‌ها روشن شود اوضاع صنعت برق در بخش خصوصی بهبود می‌یابد در غیر این صورت احتمال خاموشی زیاد است.

پارسا توضیح داد: سال گذشته که رشد اقتصادی منفی ۵.۸ بود کارخانجات تولیدی تعطیل شده بودند و با ۲۰ درصد ظرفیت کار می‌کردند اما امسال رشد اقتصادی به منفی یک رسیده و سال آینده نیز مثبت ۲ خواهد شد که در نتیجه این رشد اقتصادی رونق تولید را در پی خواهیم داشت. ضمن آنکه افزایش تولید نیز مساوی افزایش مصرف برق خواهد بود لذا در صورتی که افزایش تولید برق نداشته باشیم تولید صنایع را با چالش مواجه می‌کنیم.

رئیس سندیکای صنعت برق گفت: در حال حاضر شبکه برق نیزفرسوده شده و تا زمانی که سیاست‌گذاری در قیمت برق تغییر نکند نمی‌توان در زمینه بهسازی و تعمیر شبکه برق اقدامی صورت داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز