خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شرکت ملی گاز در گفتگو با ایلنا؛

مردم صرفه‌جویی نکنند قطعی گاز خواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۸۵

با توجه به ورود موج جدید سرما از غرب کشور و افزایش تقاضا برای مصرف گاز چنانچه مردم صرفه جویی نکنند منجر به قطعی گاز در استان‌های مرکزی کشور خواهد شد.

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه مصرف گاز خانگی کشور به ۴۹۱ میلیون متر مکعب رسید، گفت: با توجه به افت شدید دمای هوا اگر مردم و ادارات در مصرف گاز صرفه‌جویی نکنند قطعی خواهیم داشت.

مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شرایط سخت روزهای اخیر شرکت گاز با توجه به سرمای شدید هوا در بسیاری از استان‌های کشور اظهار داشت: کل مصرف گاز کشور ۵۷۰ میلیون متر مکعب است که شب گذشته میزان مصرف خانگی به ۴۹۱ میلیون متر مکعب رسید و تهران با ۱۱۶ میلیون متر مکعب بالا‌ترین میزان مصرف را داشته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در استان‌های شمالی قطعی آب و برق نیز داشته‌ایم مردم برای روشنایی نیز از گاز استفاده کردند که باعثافت فشار گاز و قطعی گاز تعداد ۱۰۰۰ مشترک شد که بلافاصله برطرف شد و با وجود اینکه بالا‌ترین میزان مصرف را داشته‌ایم مشکل خاص دیگری تاکنون گزارش نشده است.

مشکل قطعی گاز تهران رفع شد

بوجارزاده افزود: در ایستگاه ورودی شهر اندیشه تهران نیز بدلیل مشکل فنی و افت فشار؛ گاز تعدادی از مشترکین در مناطق ۱ و ۳ نیز قطع شد که تا ۷ صبح امروز مشکل برطرف شد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم و ادارات دولتی خاطرنشان کرد: با توجه به ورود موج جدید سرما از غرب کشور و افزایش تقاضا برای مصرف گاز چنانچه مردم صرفه جویی نکنند منجر به قطعی گاز در استان‌های مرکزی کشور خواهد شد.

اگر مردم صرفه جویی نکنند با قطعی گاز مواجه می‌شویم

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به اینکه تغییر درجه حرارت و کاهش بی سابقه دمای هوا به منفی ۲۰ درجه در برخی استان‌ها، یادآور شد: مردم باید با خاموش کردن حداقل یک وسیله گرمایشی و تنظیم درجه حرارت موتورخانه روی ۶۰ درجه به گازرسانی مناسب به تمامی مشترکین کمک کنند.

وی ادامه داد: مردم باید در مصرف خود تعادل را رعایت کنند زیرا در شهرهایی مثل آمل که مسیرهای تغذیه وجود ندارد و فقط باید به سوخت گاز تکیه کرد در صورت قطع گاز، روستا‌ها با مشکل مواجه خواهند شد.

بوجارزاده همچنین گفت: بخش صادرات و واردات گاز طبق قاعده در حال انجام است و مشکلی بابت واردات گاز از کشورترکمنستان برای تامین گاز مناطق شمالی کشور وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز