خبرگزاری کار ایران

در همایش ملی تفکر بسیجی، پژوهش و اقتصاد مقاومتی مطرح شد؛

گامهای پژوهشگاه در بومی کردن دانش نفت قابل توجه بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۰۳

مسئله اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیزبود از سوی نخبگان و ملت ایران مورداستقبال قرار گرفت و گامهای بلندی نیزدر این زمینه برداشته شد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: درسالهای دور و بخصوص بعد از انقلاب پژوهشگاه در بخش صنعت نفت و گاز گامهای موثری درجهت بومی کردن دانش برداشته است

به گزارش خبرنگار ایلنا حمیدرضا کاتوزیان رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در همایش ملی تفکر بسیجی، پژوهش و اقتصاد مقاومتی در خصوص نقش پژوهشگاه در راهبرد اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از عوامل مهم برای استقلال کشور وضعیت اقتصاد مستقل است که درایران تلاش زیادی توسط متفکرین وحاکمیت برای تحقق این امر صورت گرفته و برخی با پیروزی وتعدادی نیز با شکست همراه بوده است.

وی افزود: علی رغم تلاشها برای وابسته ماندن کشور در زمان انقلاب اسلامی مردم ما با الهام از فرمایشات رهبری و حفظ روحیه استقلال و عدم وابستگی، کشور را از وابستگی دور نگاه داشتند.

کاتوزیان با اشاره به اینکه سال ۸۹ رهبر انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند اظهار داشت: مسئله اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیزبود از سوی نخبگان و ملت ایران مورداستقبال قرار گرفت و گامهای بلندی نیزدر این زمینه برداشته شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر باید اقتصاد ملی شود بایدتمام ابعاد متکی بر خودباوری و دانش بومی شود و تلاش جدی در این زمینه صورت گیرد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت توضیح داد: درسالهای دور و بخصوص بعد از انقلاب پژوهشگاه در بخش صنعت نفت و گاز گامهای موثری درجهت بومی کردن دانش برداشته است بطوریکه ما با داشتن ۷۰۰ متخصص برجسته علمی توانسته ایم گام موثری در زمینه توسعه اقتصاد ملی در بخش نفت برداریم.

وی ابراز امیدواری کرد که اقدامات پژوهشگاه در حفظ و توسعه استقلال نفت و گاز موثر و پررونق باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز