خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا عنوان شد؛

حجم ذخایر آب سدهای تهران ۲۱۰ میلیون متر مکعب منفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۱۵

همه روزه پایش سدهای جاجرود و کرج در حال انجام است و شرایط کیفیتی آب شرب تهران تغییری نداشته و مثل سابق است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: با توجه به ایده آل نبودن شرایط بارش در سال جاری حجم ذخایر سدها نسبت به سال گذشته ۲۱۰ میلیون متر مکعب کاهش یافت.

خسرو ارتقایی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه حجم ذخایر مخازن نسبت به سال گذشته ۲۱۰ میلیون متر مکعب منفی بوده است، گفت: از ابتدای مهر تا کنون تنها ۱۱۷ میلیمتر بارندگی داشته ایم لذا با توجه به اینکه در بارندگی ها در شرایط ایده آلی نبوده میزان ذخایر سدها تغییری نداشته است.

وی در خصوص سدهای در دست احداثتهران نیز اظهار داشت: در حال حاضر سد نم‌رود در حال تکمیل است که ۱۵ درصد آب آن به تهران می رسد و در جنوب تهران نیز عملیات سدسازی برای فاضلاب و پساب در حال انجام است.

ارتقایی کیفیت آب تهران را با توجه به کم شدن بارش و فرونشست آب سدها مناسب اعلام و خاطرنشان کرد: همه روزه پایش سدهای جاجرود و کرج در حال انجام است و شرایط کیفیتی آب شرب تهران تغییری نداشته و مثل سابق است اما در مورد کیفیت آبی که از چاه‌ها استحصال می‌‌شود شرکت آب و فاضلاب باید اظهار نظر کند.

وی انتقال آب از سد لار و همچنین انتقال آب از سد کرج به تهران را از جمله طرح‌های در دست بررسی آب منطقه‌ای تهران عنوان و تصریح کرد: سد مالمو نیز ۳ سال است که بهره برداری شده و با راه‌اندازی تصفیه خانه شماره ۷ آب این سد وارد شبکه آب مورد استفاده جهت شرب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز