خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های پتروشیمی در گفتگو با ایلنا:

سایت پتروشیمی چابهار بزودی راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۵۲

اگر مباحثمربوط به خوراک پتروشیمی شفاف شود می‌توانیم جهش خوبی در عرصه پتروشیمی داشته و با ظرفیت بیشتری کار کرده و در نتیجه به ظرفیت اسمی خواهیم رسید.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های پتروشیمی از راه‌اندازی قریب الوقوع سایت پتروشیمی چابهار خبر داد و گفت: مزیت سایت چابهار نسبت به عسلویه این است که خارج از تنگه هرمز بوده و حمل و نقل در آن به سهولت انجام می‌شود.

احمد مهدوی(دبیر انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های پتروشیمی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به تاثیر بسزای لغو تحریم‌ها در صنعت پتروشیمی اظهار داشت: ما درحال حاضر در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی مشکلی نداریم اما با لغو تحریم پتروشیمی مشکلات کاتالیز، حمل و نقل، فاینانس حل می‌شود.

وی با اشاره به صادرات ۱۱.۵ میلیاردی محصولات پتروشیمی افزود: درحال حاضر ۹ میلیارد دلار از محصولات پتروشیمی در داخل کشور مصرف می‌شود و واردات نیز به صفر رسیده است ضمن اینکه نیازمندی‌های تمامی صنایع پایین دستی از داخل کشور تامین می‌شود.

وی رفع تحریم‌ها را گامی بلند در راستای اشتغال پایدار و تکمیل زنجیره‌های پایین و رفع نگرانی‌های سرمایه‌گذاری دانست.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان شرکت‌های پتروشیمی از راه‌اندازی قریب الوقوع سایت چابهار خبر داد و گفت: خط یک اتیلن گاز اتان از عسلویه به سایت چابهار می‌رود و مزیت آن نسبت به عسلویه این است که خارج از تنگه هرمز بوده لذا حمل نقل در آن به سهولت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: درحال حاضر ۳۵ درصد صادرات غیرنفتی از محصولات پتروشیمی است که می‌توان تولید ۴۲ میلیون تنی را به ۶۰ میلیون تن رساند و با این تفاسیر به اهداف چشم انداز نزدیک شده و می‌توانیم با همسایه‌ها بالاخص عربستان رقابت داشته باشیم.

مهدوی خاطرنشان کرد: اگر مباحثمربوط به خوراک پتروشیمی شفاف شود می‌توانیم جهش خوبی در عرصه پتروشیمی داشته و با ظرفیت بیشتری کار کرده و درنتیجه به ظرفیت اسمی خواهیم رسید.

وی گفت: به دستور وزیر نفت کمیته‌ای متشکل از وزارت نفت، شرکت پتروشیمی و انجمن صنفی تشکیل شده که طی جلسه‌ای نسبت به قیمت خوراک پتروشیمی تصمیم‌گیری کرده تا قیمت‌ها شفاف، منطقی و قابل رقابت باشد.

وی با تاکید بر اینکه قیمت خوراک پتروشیمی باید برای ۱۰ تا ۱۵ سال آینده شفاف شده و طبق فرمول افزایش یابد، توضیح داد: در قیمتگذاری روی خوراک پتروشیمی باید به نحوی عمل شود که قیمت‌ها بالاتر از ۶ سنت منطقه خلیج فارس و شمال افریقا نباشد و قمیت گاز مایع نیز از ۹۵درصد به ۸۵ درصد برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز