خبرگزاری کار ایران

آغاز رایزنی‌های شرکت ملی نفتکش برای افزایش صادرات نفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۹۶

در متن برنامه اقدام مشترک فعلی مکانیزم اجرایی شدن رفع تحریم های حاکم بر کشتیرانی به روشنی مشخص نیست، ولی با توجه به ماموریت این شرکت ارائه خدمات حمل و نقل دریایی در سطح بین المللی است، از هر گونه توافق عملی برای آسان سازی ارائه خدمات کشتیرانی استقبال می کند.

برنامه‌ریزی برای رایزنی‌های گسترده با شرکت‌های حمل و نقل دریایی ملی و بین‌المللی باهدف افزایش صادرات نفت خام، همزمان با توافق های اخیر در مذاکرات گروه ١ + ٥ در ژنو آغاز شد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر صفایی مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران تصریح کرد: با توجه به توافق های ایجاد شده در مذاکره‌های اخیر ژنو، پیش‌بینی می‌شود گشایش فعالیت در زمینه فعالیت‌های بیمه‌ای و حمل ونقل نفتکش‌ها نیز ایجاد شود.

علی اکبر صفایی گفت: در متن برنامه اقدام مشترک فعلی مکانیزم اجرایی شدن رفع تحریم‌های حاکم بر کشتیرانی به روشنی مشخص نیست، ولی با توجه به ماموریت این شرکت ارایه خدمات حمل و نقل دریایی در سطح بین‌المللی است، از هر گونه توافق عملی برای آسان سازی ارائه خدمات کشتیرانی استقبال می کند.

وی با تاکید بر این که شرکت ملی نفتکش ایران رایزنی‌های گسترده با همه فعالان حمل ونقل دریایی ملی و بین‌المللی را در دستور کار قرار خواهد داد، گفت: پیش‌بینی می‌شود با مجموعه این اقدام‌های مشترک و با پیروی از سیاست‌های وزارت امورخارجه گام‌های مؤثری در زمینه اجرایی شدن متن برنامه اقدام مشترک انجام شده برداشته شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به توافق‌های ایجاد شده در نشست اخیر گروه ٥ + ١ در ژنو گفت: در نخستین گام، در یک دوره ۶ ماهه طرفین ١ + ٥ در رابطه با استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، متعهد به برداشتن قدم هایی برای تعلیق برخی از تحریم ها و نکردن وضع تحریم های جدید شده‌اند.

وی افزود: از جمله توافق‌های حاصل شده در این نشست می‌توان به کاهش نیافتن بیشتر فروش نفت و حفظ سطح فروش به مشتریان فعلی، تعلیق تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا در ارتباط با بیمه و سرویس‌های حمل ونقل محموله‌های نفتی و تعلیق تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا بر صادرات پتروشیمی و سرویس های مرتبط با آن شامل بیمه، حمل ونقل و مالی اشاره کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز