خبرگزاری کار ایران

قیمت پیشنهادی نفت در بودجه ۹۳ اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۳۵

متاسفانه رابطه مالی میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت های زیرمجموعه مخدوش و غیرشفاف است و باید به صورت دقیق و مشخص تعریف شود که امیدواریم پیشنهادهای وزارت نفت مورد توجه مجلس قرار گیرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت قیمت پیشنهادی نفت در بودجه سال ٩٣ را ١٠٠ دلار در هر بشکه اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، منصور معظمی معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت، با اشاره به این که تعیین قیمت ٩٠ تا ٩٥ دلاری برای نفت پایدارتر است، افزود: قیمت ١٠٠ دلاری نفت در بودجه فعلا در مرحله پیشنهاد است و پس از هماهنگی با مراجع تصمیم‌گیر دولت در قالب لایحه بودجه ٩٣ لحاظ می‌شود.

وی با بیان این که رابطه مالی میان دولت و شرکت ملی نفت در بودجه سال ٩٣ شفاف شده است، گفت: بر اساس رابطه تعریف شده کاملا مشخص است که چه بخشی از درآمدها مربوط به صنعت نفت و چه بخشی مربوط به یارانه ها و خزانه است.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت تصریح کرد: بخشنامه تنظیم بودجه چهار شرکت اصلی زیر مجموعه وزارت نفت به آنها ابلاغ شده است که پس از تنظیم از سوی شرکت ها، باید به تصویب هیئت مدیره آنها برسد.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه هستیم تا نیمه آذر امسال لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس تحویل داده شود.

ضرورت شفافیت رابطه مالی شرکت ملی نفت با شرکت های زیرمجموعه

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت افزود: متاسفانه رابطه مالی میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های زیرمجموعه مخدوش و غیرشفاف است و باید به صورت دقیق و مشخص تعریف شود که امیدواریم پیشنهادهای وزارت نفت مورد توجه مجلس قرار گیرد.

وی یادآور شد: انتظار داریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه لازم را به این مهم در تنظیم بودجه سال آینده وزارت نفت داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز