خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس به ایلنا خبر داد:

اعلام وظیفه جدید وزارت نیرو / تشریح آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از وزارت نفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۷۴

در جلسه روز سه شنبه وزیر نفت به همراه معاونین و مدیران شرکت نفت جهت ارایه برنامه آینده و برخی توضیحات به کمیسیون دعوت شده‌اند.

وزارت نیرو موظف شده جهت تامین بخشی از آب مصرفی از طریق جمع آوری نزولات آسمانی اقدام کند.

موسی احمدی عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین اخبار از بحثتحقیق و تفحص از وزارت نفت به بندهای ۴گانه آن مشتمل بر تدابیر فروش نفت در شرایط تحریم، کاهش چشمگیر فعالیت های اجرایی و متوقف شدن پیشرفت در پروژه های فازهای پارس جنوبی، استفاده از نیروهای ناکارامد در اداره امور حوزه نفت، عدم بکارگیری نیروهای بومی در منطقه ویژه انرژی و اقتصادی پارس جنوبی اشاره کرد.

وی افزود: تاکنون یکی از بندهای محور ۴گانه مذکور ثبت و به هیات رئیسه ارسال شده که احتمالا بزودی وقتی تعیین شده و توضیح و گزارشات نهایی وزیر دریافت می شود.

احمدی همچنین به موضوع جلسه روز گذشته کمیسیون اشاره و اظهار داشت: نمایندگان طرحی در خصوص جمع آوری آب باران ارائه کردند که طی ماده واحده ای وزارت نیرو موظف شده جهت تامین بخشی از آب مصرفی از طریق جمع آوری نزولات آسمانی اقدام کند و درصدی از اعتبارات حفاظت و بهره برداری خود را در بودجه سالانه پیش بینی نماید.

وی در ادامه به تبصره‌های طرح ملی جمع‌آوری آب باران اشاره و ادامه داد: تبصره اول این طرح مربوط به اقداماتی است که شهرداری‌ها می‌توانند انجام دهند، تبصره دوم درمورد طرح‌های تامین آب صنایع و کشاورزی با اجرای بخش خصوصی است که از ۳۰ درصد کمک بلاعوض دولت برخوردار می شوند، و در تبصره سوم نیز آمده است که جهت توسعه طرح های موضوع این ماده جهت تامین مصارف آب شرب، وزارت کشور از طریق دهیاری وزارت نیرو ۷۰ درصد بصورت مشارکتی اقدام می کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس همچنین به تشویق های درنظر گرفته شده برای اجرایی شدن طرح مذکور اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها از پرداخت مالیات معاف می‌شوند و اعتبارات مالی هم از طریق بودجه سالانه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: طرح یادشده در کمیسیون انرژی به تصویب رسید و پس از مصوب شدن در کمیسیون کشاورزی در صحن علنی مطرح می‌شود.

وی همچنین از حضور وزیر نفت در جلسه روز سه شنبه کمیسیون انرژی خبر داد و اظهار داشت: در جلسه روز سه شنبه وزیر به همراه معاونین و مدیران شرکت نفت جهت ارائه برنامه به کمیسیون دعوت شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز