خبرگزاری کار ایران

با تشکیل یک کنسرسیوم داخلی در صنعت برق

تکنولوژی تولید کمپانی ان وی سی به ایران می آید

کد خبر : ۱۲۰۸۲۰

با توجه به اینکه بیش از ۳۰درصد از انرژی مصرفی در دنیا مربوط به بخش روشنایی است، هدفگذاری اصلی این کنسرسیوم صیانت از منابع انرژی، حفظ محیط زیست و ارائه محصول منطبق با استانداردهای روز دنیا و بالاترین سطح ضمانت تعیین شد

با تشکیل یک کنسرسیوم داخلی و با هدف تولید لامپ‌ها و چراغ‌های ال ای دی، تجهیزات روشنایی و نورپردازی، کمپانی ان وی سی، دانش فنی روز دنیا را به ایران می آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این کنسرسیوم که در راستای تحقق اهداف کلان اقتصادی کشور با هدف بهینه‌سازی مصرف انرژی و با مشارکت گروه صنعتی لنا و گروه صنعتی افراتاب در ایران شکل گرفته است، جذب سرمایه گذاری خارجی و بهره گیری از دانش فنی و تکنولوژی پیشرفته را در دستور کار خود قرار داده است.

احسان میوه چی مدیرعامل گروه صنعتی افراتاب در این رابطه اعلام کرد: مقدمات تشکیل کنسرسیوم لنا - افراتاب از حدود دو سال قبل آغاز شد و در نهایت با مطالعه و بررسی برندهای روز دنیا در زمینه تولید لامپ های ال ای دی و تجهیزات روشنایی کمپانی ان وی سی به منظور تحقق این هدف انتخاب و روند مذاکرات با این شرکت دنبال شد.

وی با انتقاد از روند واردات گسترده لامپ‌های بی کیفیت و غیر استاندارد به صورت رسمی و قاچاق، افزود: با توجه به اینکه بیش از ۳۰درصد از انرژی مصرفی در دنیا مربوط به بخش روشنایی است، هدفگذاری اصلی این کنسرسیوم صیانت از منابع انرژی، حفظ محیط زیست و ارائه محصول منطبق با استانداردهای روز دنیا و بالاترین سطح ضمانت تعیین شد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لامپ، اجزاء و قطعات مربوطه با بیان اینکه سالانه حدود ۸۰میلیون عدد لامپ در کشور مصرف می شود، افزود: با توجه به اینکه در تمام دنیا استفاده از لامپ های رشته ای و حتی کم مصرف در حال منسوخ شدن است، در ایران نیز باید زمینه تولید لامپ های ال ای دی در بالاترین سطح از استانداردهای روز دنیا فراهم شود.

علی ستاری مدیرعامل گروه صنعتی لنا نیز در رابطه با شکل گیری این کنسرسیوم گفت: این مجموعه حاصل ملحق شدن دو برند داخلی و خارجی با دانش و تکنولوژی بالا جهت ارائه برترین محصولات و تجهیزات روشنایی در کشور و منطقه خاورمیانه است و امیدواریم با این رویکرد زمینه تغییر فضای سنتی بازار کالای برق ایران را فراهم کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز