خبرگزاری کار ایران

تا دو سال آینده؛

توان تولید گاز نفت مناطق مرکزی به ۳۵۱ میلیون متر مکعب در روز می‌رسد

کد خبر : ۱۱۹۶۹۹

باتوجه به پراکندگی جغرافیایی و تنوع آب و هوایی و صعب العبور بودن مناطق عملیاتی وضعیت کاری در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با دشواری‌های زیادی همراه است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: تا دو سال آینده توان تولید گاز این شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به ۳۵۱ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، مهدی فکور با اشاره به اینکه توان تولید گاز شرکت نفت مناطق مرکزی در فصل سرد ۳۰۰ میلیون متر مکعب و در ماه‌های گرم حدود ۲۴۰ میلیون متر مکعب در روز بر اساس نیاز تولید تکلیفی است، گفت: تا دو سال آینده توان تولید گاز این شرکت به ۳۵۱ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

به گفته وی، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران دومین شرکت تولیدکننده گاز در منطقه کشورهای حوزه خلیج فارس بعد از کشور قطر است.

فکور با بیان اینکه فصل سرد و گرم در تولید گاز تغییر یافته است، توضیح داد: در سالهای گذشته تقسیم بندی تولید گاز به صورت دو دوره هشت ماه گرم و چهار ماه سرد تقسیم می شد و اوج تولید در چهار ماه سرد سال صورت می‌گرفت اما اکنون این برنامه ریزی به صورت دو بازه زمانی شش ماهه است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به اینکه این شرکت هم اکنون در ۱۱ استان کشور دارای تاسیسات نفت و گاز است، گفت: با توجه به پراکندگی جغرافیایی و تنوع آب و هوایی و صعب العبور بودن مناطق عملیاتی وضعیت کاری در این شرکت با دشواری‌های زیادی همراه است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال تاسیسات گازی و استقرار چاهها در مناطق عملیاتی هم چون نار و کنگان، هما، وراوی، شانول و تنگ بیجار در کوه‌ها بوده و برای نصب تاسیسات مجبور به تراشیدن کوهها و قله‌های این مناطق شده‌ایم.

فکور افزود: در حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب نیز بیشتر میدان‌ها آلوده به مین وجود دارد که تنها در منطقه عملیاتی دهلران ۸۵ میلیون متر مربع پاکسازی صورت گرفته است. در مناطق نفت شهر و تنگ بیجار نیز همین تراکم آلوده به مین وجود دارد که کار پاکسازی آنها هم به اتمام رسیده است. همچنین در مناطقی مثل خانگیران نیز شاهد طوفان‌های شدید شن و گرما و برودت دمایی طاقت فرسا هستیم که به همین علت در این منطقه سیستم کنترل چاهها(اسکادا) نصب و راه‌اندازی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز